Toon posts:

[BC3] [LinuX] Bootdisk maken voor RedHat 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!! ''k heb net redhat 7.1 gedownload..... enne nu wil ik graag een bootdisk maken.... maar ik heb ook niet op die docscd kunnen vinden hoe het moet... en met de search ook niet.

kan iemand mij dat uitleggen??

thx alvast

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
op de cd staat een directory dosutils. daarvan kopieer je naar je harde schijf het programma rawrite.exe of rawrite2.exe. Dan kijk je in de directory images en kopieer je de bestanden boot(disk).img of bootnet.img en evt. drivers.img naar dezelfde plaats als rawrite.

Dan open je rawrite en geef je de bestandsnaam op van het image dat op disk gezet moet worden.
vervolgens geef je op a: en ram je op enter en je bootdisk wordt gemaakt.
That''s all :)

Verwijderd

ik neem aan dat je ook weet dat je van de CD kunt booten ? :)

Verwijderd

Topicstarter
thx all!! aan zulke antworden hebbik tenminste wat!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Op donderdag 10 mei 2001 18:43 schreef timotheebastin het volgende:
op de cd staat een directory dosutils. daarvan kopieer je naar je harde schijf het programma rawrite.exe of rawrite2.exe. Dan kijk je in de directory images en kopieer je de bestanden boot(disk).img of bootnet.img en evt. drivers.img naar dezelfde plaats als rawrite.

Dan open je rawrite en geef je de bestandsnaam op van het image dat op disk gezet moet worden.
vervolgens geef je op a: en ram je op enter en je bootdisk wordt gemaakt.
That''s all :)
huh zo ingewikkeld hoeft dat toch niet ? volgens mij kan je met rawwrite gewoon het imagebestand selecteren in het prog zelf

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 19:02 schreef tOcoOl32 het volgende:

[..]

huh zo ingewikkeld hoeft dat toch niet ? volgens mij kan je met rawwrite gewoon het imagebestand selecteren in het prog zelf
Met mandrake iig wel. Zal met de rode hoed ook wel zo zijn. Als ik me niet vergis staat het ook uitgelegd in de readme die op de cd staat. :)

Verwijderd

nah
als je rawrite <enter> (of rawrite2blabla) dan vraagt-ie om source en destination. Simple as that..
Maaruh, "installing redhat" al eens doorgelezen? Weet vrij zeker dat''r wel een handleidinkje op de cd staat...
En bij rawrite zit ook een handleiding..
Zal je toch aan moeten wennen als je met dat kutlinux gaat werken.
ugh
als desktop dus
ach wat frustraties van gisteravond nog :)
Voor de duidelijkheid, ik heb meer pcs met linux dan windows :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op donderdag 10 mei 2001 19:02 schreef tOcoOl32 het volgende:

[..]

Ja klopt...nu je het zegt. Ik doe het alleen altijd zo :)
Pagina: 1