Toon posts:

[BC3] Linux instaleren naast windows2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn dual celeron 550 wil ik linux naast win2k instaleren
ik heb een 4gb scsi2 disk met win2k op ntfs als boot disk en een 4gb uw disk leeg.
Als ik bijv lilo op de /boot zet van de uw disk hoe kan ik die dan opstarten want mijn boot disk is ntfs.
xosl kan toch alleen op fat16/32 geinstaleerd worden :?
dus hoe boot ik mijn linux dan en ik wil geen flop ervoor gebruiken maar een bootmanger

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Use The Fucking Search!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Op donderdag 10 mei 2001 16:57 schreef luc het volgende:
Use The Fucking Search!
En bedankt :)

Waarom geen flop gebruiken? Werkt net zo goed.... owke het booten is iets trager!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17

TGEN

Hmmmx_

Usefull message, luc... blaataap.

Ik dacht dus om een .pbr van Linux te c/p''en naar je C:, en in de boot.ini een entry onder [Operating Systems] te creëren als volgt:

bestandsnaam.pbr="Het naampje van het beestje"

Ik weet niet zeker welke Linux distro''s dit supporten als het al ondersteund wordt. Gezien de overeenkomsten met BSD''s zou ik zeggen dat Linux distro''s ook .pbr''s hebben :)

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Use The Fucking Search!
Beetje grof maar heeft voor de rest wel gelijk.. topic is meerdere malen aan de orde geweest.
Lees de faq hier ook eens door..
en anders heeft linuxdoc.org ook wel een aantal toepasselijke documentjes..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt en mijn antwoord heb ik niet kunnen vinden.
mijn windows2000 staat al op mijn pc en die ga ik niet opnieuw instaleren.
TGEN wat jij zegt is bij bsd :? toch? en is er bijv ook zoiets bij linux?

• BC3 Victim
Probeer dan eens te schuiven met partities en maak dan een kleintje aan voor een bootmanager.. Heb dat ook gedaan met PM en daarna syscommander op de bootpartitie gegooid...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:17 schreef Oinki het volgende:
Probeer dan eens te schuiven met partities en maak dan een kleintje aan voor een bootmanager.. Heb dat ook gedaan met PM en daarna syscommander op de bootpartitie gegooid...
dat is een oplossing maar kan windows2000 dit wel aan?

• BC3 Victim
Als je PM 5.0 gebruikt in win2k, kun je schuiven.. Syscommander is ook in staat om bestaande installaties te detecteren.
Ik weet niet meer zo uit het hoofd hoe ik dat heb gedaan maar lees de handleidingen maar ervan.. daarmee was het mij ook gelukt...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 17:32 schreef victorb het volgende:

dat is een oplossing maar kan windows2000 dit wel aan?
Ja, je zult wel ff 2 x moeten rebooten waarbij je de driveletters weer goed zet.

Altijd handig die :r driveletters en dat handige rebooten van windows. :P

N.B. het is uberhaupt niet handig je 1e partitie NTFS te maken. Gewoon een kleine Fat16 partitie is over het algemeen het beste.

Ik heb een 500 MB primaire partitie standaard voor windows9x en de bootmanager uiteraard. Handig voor als je ooit een spelletje wilt dat alleen op dat OS draait, handig voor wine, en praktisch mocht een ander OS niet willen booten, er driver of hardware problemen zijn --> kun je tenminste internet op, backups maken, CD''s fikken etc.. Kortom: een troef achter de hand om problemen op te lossen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Je kan ook gewoon de bootmanager van win2k gebruiken om linux op te starten. Search voor meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Syscommander
is dit gratis te downen?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Use The Fucking Search!
Waar dient dit forum dan voor? Elk antwoord is online te vinden ja, maar GoT is er niet voor niets... post een antwoord of post niets zou ik zeggen..

• BC3 Victim
Geen idee eerlijk gezegd. Je kan erop zoeken en kijken of er een soort trial versie is.. De rest van dit verhaal laat ik aan je eigen fantasie over.. (geen aanzet geven tot.... >:) )
Succes..

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of dat ene proggie, hoe heet het ook al weer...

oh ja, BootPart.

Dat werkte wel d8 ik..

Expanding the inexpandable

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 10 mei 2001 17:01 schreef TGEN het volgende:
Usefull message, luc... blaataap.

Ik dacht dus om een .pbr van Linux te c/p''en naar je C:, en in de boot.ini een entry onder [Operating Systems] te creëren als volgt:

bestandsnaam.pbr="Het naampje van het beestje"

Ik weet niet zeker welke Linux distro''s dit supporten als het al ondersteund wordt. Gezien de overeenkomsten met BSD''s zou ik zeggen dat Linux distro''s ook .pbr''s hebben :)

TGEN
Het kan wel op een andere manier
Eerst moet je lilo of iets dergelijks installen op de partitie waar linux opstaat (in het voorbeeld ff HDA5)

dan ram je dit in:
dd if=/dev/hda5 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1

nu krijg je dus een file genaamd bootsect.lnx, deze moet je ff op je windows partitie zetten en in je boot.ini zet je onderaan:
c:\bootsect.lnx="Linux"
Pagina: 1