[BC3] ik blijf rustig....

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
HELP!!!

Ik heb waarschijnlijk een super grote fout gemaakt. Bij mijn linux install heb ik partities aangemaakt en verwijderd, was niet goed enzo, nu zie ik tot mijn schrik dat ik ook een windows partitie, 21gig vol divx, heb verwijderd.

Is dit op een of andere manier teniet tedoen? Heb er niks aan toegewezen het is nu gewoon vrije ruimte, zonder een format.

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

Ik vrees het ergste voor je.
:'(

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Heb ooit ergens gelezen( nee
vraag met niet waar) dat als
je PRECIES dezelfde partities
weer aanmaakt je je spul terug
hebt. Nooit getest, wel ergens
gelezen. Als niemand met een
ander idee komt moet je dit eens
proberen. Zo zeker ben ik nu ook
niet echt dat het werkt.

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Als je sinds het verwijderen van de partities NIKS heb gedaan kan je het ongedaan maken... (stond in de c''t van een half jaar terug ofzo) dan ga ik pas op zoek, maar als je al linux hebt geinstalleerd ofzo over de oude ruimte die de partitie innam heb je pech.

Verwijderd

Dat klopt _eek_, dat werkt nog ook. Maar als je flink heb lopen klooien is''t knap lastig. Zal weer dezelfde partities aan moeten maken... Kweenie hoe zijn partitie-tabel eruit zag, maar je kan''t natuurlijk altijd proberen (kwijt ben je''t anders toch wel :))

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
als er idd nog niks over is geschreven kun je het terughalen

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zoek eens op "lost and found" Is een handig programmatje.. Ik dacht dat er wel een trial versie van bestond.. Je hebt wel een extra HD ervoor nodig want hij kan de gevonden bestanden niet op dezelfde fysieke schijf terugplaatsen.. Ik kan je alleen niet vertellen wat er gebeurt wanneer e2fs erover is gegaan.. (verloren bestanden op ntfs? Dan :'( want dat gaat niet)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

lees deze draad is effe door

[topic=169040]

had ik last vna en heb alles terug gehaald met de 2 tools die genoemd zijn.

voor vragen mail me maar of icq

Verwijderd

Lost & Found is kut, daar kwam ik ook bij uit tijdens m''n zoekacties om m''n partitietabel te herstellen...''mijn'' proggel werkt veel beter, ik zal het wel ff zoeken dan :)

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op donderdag 10 mei 2001 15:33 schreef _eek_ het volgende:
Heb ooit ergens gelezen( nee
vraag met niet waar) dat als
je PRECIES dezelfde partities
weer aanmaakt je je spul terug
hebt. Nooit getest, wel ergens
gelezen. Als niemand met een
ander idee komt moet je dit eens
proberen. Zo zeker ben ik nu ook
niet echt dat het werkt.
dit is wel zo:

ik had eens een partitie verwijderd, en opnieuw gepartitioneerd.
Als je dan niet formatteerd, heb je nog "resten" van je data erop...
(in mijn geval begon windows te booten:?:))

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:43
Werkt volgens mij wel, je moet dus alleen zien te achterhalen waar die ruimte zit. Met Norton DiskEdit voor dos kon je partities editen in de partitietabel...

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Wat _eek_ gelezen heeft is waar: zolang je de vrije ruimte nog niet gevuld hebt met iets anders, kun je al je data terugkrijgen. Wat je moet doen is precies dezelfde partitie als die verwijderd is opnieuw aanmaken. Meestal is dat niet zo lastig, aangezien een partitie over het algemeen begint waar de vorige eindigt en eindigt waar de volgende begint (alle ruimte is gebruikt).

Je kunt een partitioneringsprogramma gebruiken, maar als je Norton Disk Edit hebt is dat nog beter: daarmee kun je alle data in de partition table zien. Mogelijk is alleen het partition type (DOS primary, DOS extended, Linux swap, Linux files etc) byte overschreven en staan alle cyllinder/head/sector instellingen er nog in.

Ik heb een keer een partitie tabel gerestaureerd op een nieuwe PC en zo de test tools van Paradigit in handen gekregen... :)

"This is the noise that keeps me awake."

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Het verhaal ging zo,

Ik had eerst wat partities aangemaakt op 1 hd, eerste 4 gig naar de C daarna 4 gig onderverdeeld in 3 partities voor linux en toen nog eens 21 gig voor de E en toen nog eens 1.5 gig voor de F.
Nu ging ik Linux installeren maar toen kwam ik erachter dat de linux partities niet goed waren ingesteld. Dus heb ik die met fdisk (linux) veranderd.
Toen heb ik ook partities zitten te verwijderen, eerst gekeken welke ik moest en toen achterelkaar gedaan, ik weet het |:( (Hier is het misgegaan volgens mij)
Daarna heb ik alles geinstalleerd op de linux partities opnieuw opgestart en wat met linux zitten klooien, de hele tijd dus niks geformat ofzow van die andere partities.

Nu start ik windows op en kom erachter dat mijn E en F weg zijn.

Hoe kan ik de data nu weer terug krijgen? Ik kan gebruik maken van Partition Magic.

bvd Joris

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 15:50 schreef Rush het volgende:
Het verhaal ging zo,

Ik had eerst wat partities aangemaakt op 1 hd, eerste 4 gig naar de C daarna 4 gig onderverdeeld in 3 partities voor linux en toen nog eens 21 gig voor de E en toen nog eens 1.5 gig voor de F.
Nu ging ik Linux installeren maar toen kwam ik erachter dat de linux partities niet goed waren ingesteld. Dus heb ik die met fdisk (linux) veranderd.
Toen heb ik ook partities zitten te verwijderen, eerst gekeken welke ik moest en toen achterelkaar gedaan, ik weet het |:( (Hier is het misgegaan volgens mij)
Daarna heb ik alles geinstalleerd op de linux partities opnieuw opgestart en wat met linux zitten klooien, de hele tijd dus niks geformat ofzow van die andere partities.

Nu start ik windows op en kom erachter dat mijn E en F weg zijn.

Hoe kan ik de data nu weer terug krijgen? Ik kan gebruik maken van Partition Magic.

bvd Joris
Heb je nou over de zelfde sectoren waarop je divxjes stonden linux geinstalleerd :? zoja heb je pech

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Nee, maar hier is een screenie van de windows Fdisk van de schijf waar het op stond, zie hoop!
Afbeeldingslocatie: http://www.vandersligte.nl/tmp/fdisk.JPG

• BC3 Victim
www.diydatarecovery.nl

worked for me

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

en de extended info??? ;)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vandersligte.nl/tmp/fdisk2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandersligte.nl/tmp/fdisk3.JPG

• mth

mth

Pak aub een ander partitioneringsprogramma, Windows fdisk is verschrikkelijk onhandig: je hebt te weinig informatie en controle.

• BC3 Victim
helaas is dit niet een probleempje dat je ff snel fixed, en volgens mij heeft pmagic geen standaardfunctietje om een nieuwe partitietabel te builden..

wat ik dus heb gedaan toen ik per ongeluk m''n gehele partitietabel gewist had is de instructies op www.diydatarecovery.nl opgevolgd. worked like a charm, had alles weer terug

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Oki hier een partition magic schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.vandersligte.nl/tmp/pt.jpg

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 16:17 schreef bhangraman het volgende:
helaas is dit niet een probleempje dat je ff snel fixed, en volgens mij heeft pmagic geen standaardfunctietje om een nieuwe partitietabel te builden..

wat ik dus heb gedaan toen ik per ongeluk m''n gehele partitietabel gewist had is de instructies op www.diydatarecovery.nl opgevolgd. worked like a charm, had alles weer terug
Met het progje Recon? of Partition Doctor?

• BC3 Victim
met de proggies repoman, partition doctor en ptedit heb ik het toen gedaan ja, zie dat de site nu geupdate is met een of ander nieuw commercial proggie

Verwijderd

Waarom gebruik je gpart niet??? werkt echt perfect, en je hoeft er niet voor te betalen

• mth

mth

Wat je dus moet doen is type "unallocated" in type "FAT32 (extended)" veranderen. Je kunt "fdisk" of "cfdisk" in Linux proberen, in "fdisk" kun je bijvoorbeeld cluster nummers invoeren.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 16:40 schreef fkooman het volgende:
Waarom gebruik je gpart niet??? werkt echt perfect, en je hoeft er niet voor te betalen
Dat is voor onder Linux, en ik ben niet zo''n linux-pro zoals je misschien al doorhebt. Dus ik probeer het nu eerst eens via die windows/dos progjes.

Toch bedankt allemaal, ideeen zijn nog steeds welkom!

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 16:44 schreef mth het volgende:
Wat je dus moet doen is type "unallocated" in type "FAT32 (extended)" veranderen. Je kunt "fdisk" of "cfdisk" in Linux proberen, in "fdisk" kun je bijvoorbeeld cluster nummers invoeren.
Werkt dit ook als je 2 partities hebt?
Ben er 2 kwijt...

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Zoek eens op Tiramisu !
De KPN is er zelfs een keer mee gered

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Tiramisu, the most heavenly Italian dessert. Recipes galore (basic, varieties, healthy)!
:?

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Mijne was van altavista :)

• mth

mth

Werkt dit ook als je 2 partities hebt?
Ben er 2 kwijt...
Sorry, ik was een beetje slordig.

Als je een hex editor hebt kun je de twee types afzonderlijk terugzetten. Zonder hex editor zul je precies moeten weten hoe groot die eerste partitie was. Partites beginnen en eindigen altijd op een clustergrens, daar heb je een beetje houvast aan.

Onder Linux kun je met het volgende commando de partition table naar file kopieeren:
dd if=/dev/hda of=part.dat ibs=512 count=1

Vervolgens kun je een file hex editor (bijvoorbeeld khexedit uit kdeutils) opstarten om die file te bekijken. Het eerste stuk is de boot code, aan het einde staat de partition table. Ik denk dat je wel ergens op het web een beschrijving kunt vinden van het partition table formaat, zodat je weet waar de cyllinder/head/sector gegevens staan.

De eerste sector van een extended partition is weer een partition table. Partities binnen een extended partition worden in een soort waterval (cascade) gezet. Een drive met 3 DOS partities ziet er bijvoorbeeld zo uit:

parition table in master boot record:
1. primary DOS partition (C: )
2. extended DOS partition #1

extented DOS partition #1:
1. primary DOS partition (D: )
2. extended DOS partition #2

extended DOS partition #2:
1. primary DOS partition (E: )

De partitioneringsprogramma''s houden die details voor je verborgen, maar zo werkt het op low-level.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:13 schreef mth het volgende:

[..]

Sorry, ik was een beetje slordig.

Als je een hex editor hebt kun je de twee types afzonderlijk terugzetten. Zonder hex editor zul je precies moeten weten hoe groot die eerste partitie was. Partites beginnen en eindigen altijd op een clustergrens, daar heb je een beetje houvast aan.

Onder Linux kun je met het volgende commando de partition table naar file kopieeren:
dd if=/dev/hda of=part.dat ibs=512 count=1

Vervolgens kun je een file hex editor (bijvoorbeeld khexedit uit kdeutils) opstarten om die file te bekijken. Het eerste stuk is de boot code, aan het einde staat de partition table. Ik denk dat je wel ergens op het web een beschrijving kunt vinden van het partition table formaat, zodat je weet waar de cyllinder/head/sector gegevens staan.

De eerste sector van een extended partition is weer een partition table. Partities binnen een extended partition worden in een soort waterval (cascade) gezet. Een drive met 3 DOS partities ziet er bijvoorbeeld zo uit:

parition table in master boot record:
1. primary DOS partition (C: )
2. extended DOS partition #1

extented DOS partition #1:
1. primary DOS partition (D: )
2. extended DOS partition #2

extended DOS partition #2:
1. primary DOS partition (E: )

De partitioneringsprogramma''s houden die details voor je verborgen, maar zo werkt het op low-level.
harstikke bedankt voor de moeite, ik ga het meteen proberen, de kans dat het lukt is volgens mij wel klein want ik weet niks van linux, en hex-editors af.

• BC3 Victim
Je zou ptedit.exe van Partition magic kunnen gebruiken, vind je in je dos-util dir.. Maar dan moet je een HOOP gegevens weten, zoals bv. waar de partities begonnen (cluster) etc.

Makkelijker is idd. tiramisu, en zo zijn er wel meer progjes te vinden:

http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-2082549.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.2082549
http://download.cnet.com/downloads/0-10096-100-5042280.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.5042280

Verwijderd

Ik ken findpart niet, maar het heeft blijkbaar je partities gevonden. Type OB? Fat32 zeker :)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Hier staat een txt filetje van de partities die ik heb gevonden met het progje findpart. Kan ik hier wat mee?

• BC3 Victim
Op zich moet je op basis van de resultaten van findpart icm met het progje ptedit.exe van partition magic het zaakje kunnen herstellen.

Nog 1 keer, voor alle duidelijkheid.. welke partities ben je kwijt en hoe groot waren ze?

Op basis van die gegevens kan ik je waarsch. wel vertellen hoe je e.e.a. weer zo kunt instellen dat je partities terug zijn.

In hoeverre je data beschadigt is hangt er helemaal van af wat er nou precies gebeurd is, dit is nl. nogal wazig, je hebt wel zitten werken op die nieuwe partities dus het kan best dat je info kwijt bent, helaas.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
WHAAA!!
Het is gelukt!
Wat ben ik blij, al mijn verslagen, po''s, antwoorden, drivers terug. Mensen ik kan niet vertellen hoe blij ik ben.

De oplossing was gemakkelijk te doen dankzij W.I.Nharstikke bedankt! Ik heb Partition Magic 6.01 geinstalleerd. Die heeft een hele mooie optie genaamd undelete. Ik hoef hier niet uit te leggen wat dat doet :)

Nogmaals allemaal bedankt voor de snelle reacties!

Joris

• BC3 Victim
Gefelciteerd, maar wel rustig blijven he :)

Nou niet ineens opgewonden zijn >:)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:15 schreef Rush het volgende:
WHAAA!!
Het is gelukt!
Wat ben ik blij, al mijn verslagen, po''s, antwoorden, drivers terug. Mensen ik kan niet vertellen hoe blij ik ben.

De oplossing was gemakkelijk te doen dankzij W.I.Nharstikke bedankt! Ik heb Partition Magic 6.01 geinstalleerd. Die heeft een hele mooie optie genaamd undelete. Ik hoef hier niet uit te leggen wat dat doet :)

Nogmaals allemaal bedankt voor de snelle reacties!

Joris
Graag dedaan hoor :)

• Expander
  • Niet online
offtopic:
Hé, een enthousiasteling met een programmaatje genaamd ''gpart''!

Expanding the inexpandable

Pagina: 1