[BC3] Help! kan niet meer opstarten, mount probs met fd0

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus een slackware 7.1 distro en ik heb in de /etc/fstab m''n floppy staan als ext filesystem wat fout is, zodra ik mijn systeem reboot dan geeft ie een error dat ie geen geldig superblock kan vinden op de floppy en ik dus alleen kan opstarten in maintenance modus, maar dan moet ik de fstab aanpassen, en in de maintenance modus kan je niet schrijven naar disk, weet iemand hoe ik dit kan oplossen??...tnkx!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 10 mei 2001 13:05 schreef remsie het volgende:
Ik heb dus een slackware 7.1 distro en ik heb in de /etc/fstab m''n floppy staan als ext filesystem wat fout is, zodra ik mijn systeem reboot dan geeft ie een error dat ie geen geldig superblock kan vinden op de floppy en ik dus alleen kan opstarten in maintenance modus, maar dan moet ik de fstab aanpassen, en in de maintenance modus kan je niet schrijven naar disk, weet iemand hoe ik dit kan oplossen??...tnkx!!!
hmm....start op op de lilo prompt
<kernelnaampje> init=/bin/bash
in te tikken dan booterdeboot, zodra je dan en shelletje krijgt:
mount -o remount,rw /
kan je schrijven op je schijfje.
zodra je de fstab aangepast hebt:
sync (50000* )
mount -o remount,ro /
sync (5000* )
resetknopje
als het goed gaat, dan kan je nu gewoon booten. er is kans dat ie ff gaat fsck''en, maar je..beter dat dan iedere keer niet kunnen booten

ps: ik ga er wel an uit dat je / klopt en zo.
anders van cd booten, schijf mounten, editten, umounten, rebooten
(kan ook ipv. 1e optie, maja...zit je weer met cd''tjes te goochelen)

suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
hardstikke bedankt, het werkt nu helemaal perfect..
grtz,!!