[BC3] Progeny Debian GRUB gezeik

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik ben vannacht 4 uur bezig geweest met het proberen Progeny Debian te installeren... maar op de 1 of andere manier start na de reboot gewoon weer win98 op... geen GRUB whatshowever. Gebruik ik de CD vervolgens als boot disk, dan start ''ie wel op, maar vervolgens gaat m''n beeld op zwart (out of signal range) als ''ie aan de X configuratie begint.
Specs:
P2-350@392, 128MB pc100
Matrox G450 16MB dualhead
hda1 - win98
hda2 - Linux ext2 /
hda5 - Linux swap

Ik kies voor ''custom install''.

Iemand enig id wat ik fout doe?

Oh nog iets: als je ''create bootdisk'' aanvinkt, dan bouwt ''ie vervolgens een niet-bootable diskette... |:(

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Progeny nog nooit gezien, maar ik heb wel gehoord dat distributies over het algemeen tekst-installaties hebben. Iets wat misschien in dit geval handig is (configureren kan altijd later nog). Het willen booten kan ik niet verklaren en wil ik ook niet verklaren. Ik zie hier geen errormsg gepasted, dus er valt weinig te helpen.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Progeny heeft geen tekstinstallatie en is naar mijn ervaring ook nog zo buggy als de t*ring. Probeer gewoon GRUB eens in de MBR te gooien, wed dat hij em dan wel installeerd. Je kunt je Windows vanuit grub ook makkelijk starten, staat gewoon in het menuutje.

• iGadget
Mjah dat probeer ik dus de hele tijd al, GRUB in de MBR zetten... hij zegt ook dattie het doet, maar als ''ie vervolgens opnieuw opstart, dan boot ''ie doodleuk weer win98!?!

• iGadget
oh en KuRMiE: Ik heb geen errormsg gepaste omdattie helemaal geen error geeft.... valt er weinig te pasten natuurlijk :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
bios vscan uitzetten misschien

• iGadget
Bios bootsector protection (ik neem aan dat je dat bedoelt) staat niet aan hoor...

• iGadget
Okee dan... ik ben d''r uit. Wel buggy idd zeg, dat Progeny... maar als het eenmaal werkt, dan werkt het ook mooooooi... (voor zover ik nu kan overzien). Wat was er nou fout:
-Op de 1 of andere manier snapte GRUB of de Progeny install wizard niet helemaal dat ik GRUB in de MBR van hda1 wilde, niet in sda1. Dit heb ik opgelost door m''n scsi schijf dan maar ff helemaal los te koppelen, en de installatie overnieuw te doen.
-De VGA-detect sequence voor X kan niet overweg met m''n G450, nu ik m''n ouwe TNT1 kaartje er weer heb ingeplugt, werkt alles prima....

Wel tof verder, kheb Xfree4 draaien, m''n scrollwheel werkt, nou alleen m''n Wacom en m''n EWS64 nog aan de praat krijgen (en m''n fikker, maar die vervang ik binnenkort toch voor een Plextor) en dan verklaar ik ''Project Progeny'' voor geslaagd! :)

Alleen het bouwen van een resque disk gaat niet goed, maar gelukkig kun je ook vanaf de CD resque''en ;)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jah, het ziet er wel slick uit maar nog best buggy, maargoed het is versie 1 dus er zal nog wel een hoop goeds uit die richting komen.
Pagina: 1