[BC3] lelijke fonts in KDE 2.1.1 van Mandrake 8.0

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mandrake 8.0 is heel mooi, werkt super.
Enige waar ik hoofdpijn van krijg zijn die lelijke fonts. Ze zijn soms moeilijk te lezen. Ik gebruik xfree 3.3.6 met 3D op 1152x864 met 4miljard(32bits) kleuren. Die fonts zijn echt lelijk vooral met netscape en konqueror.
Hoe krijg ik weer net zulke mooie fonts als met de 7.1 versie?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Je zou X kunnen upgraden naar de nieuwste versie, dan heb je in kde mooie geantialiaste fonts net als in windows

Verwijderd

Je zou ook de Gnome kunnen gebruiken en die interface uit de jaren ''60 achter je laten ..

Geef toe dat een KDE er toch niet uitziet ..

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
ik heb eerst optie 1 gedaan, antialiased :)
ziet er stoer uit.
maar ik gebruik nu optie 2. GNOME... (volgens mij MET antialiasing, ik zou niet meer weten of dat hierbij ook kon) Nautilus ziet er iig ZEER gelikt uit :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

misschien een simpelere oplossing is kijken of de font-server wel draait en die eventueel aan je config toevoegen.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Gelukkig ik was dus niet de enige met dit probleem. In netscape en conqueror is het af en toe gewoon niet te lezen. Had al een beetje zitten klooien met font size en type maar dat schiet niet echt op.

Maar dat over de font manager waar vind je dat. (Ben druk aan het lezen over linux maar met die font wordt het toch echt lastig, gebruik het pas een week of 2 dus spaar me)

There is no art to find the minds construction in the face

• BC3 Victim
De xfontserver die draait wel (staat ook in m''n config nu). Had ik eerst uitgeschakeld (uit m''n config gegooid) met het gevolg dat hij het hele x gebeuren niet kon laden omdat hij de fonts niet kon vinden. Heb toen maar weer ingeschakeld en het deed het weer.
Zal vandaag ff die nieuwe xfree gebruiken, kijken of dat helpt.
Dat nieuwe Gnome met Nautilus ziet er iid heel erg mooi uit, vindt KDE alleen er wat mooier uitzien en ik ben dat ook gewend.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Ik had dit ook. Wat ik gedaan heb is wat windows fonts toevoegen en die gebruiken in KDE enzo.
Wat mij beviel was Trebuchnet of zoiets van windows.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• BC3 Victim
Ik heb nu ff m''n xserver veranderd, gebruik nu versie 4.0.3 ipv 3.3.6 met 3D. Heb ff de anti-aliasing aangezet en alle fonts naar de adobe typen gezet (helvetica => adobe-helvetica). Nu zien de lettertypes er mooi uit (in konqueror en KDE zelf) maar Netscape heeft nog steeds van die lelijke fonts hetzij wat minder. Still looking for any solutions.
Oja, waar haal je zo gauw wat van die windows fonts vandaan (heb hier geen windows dus importen met dat font programmaatje werkt niet)?

edit:
Goh wat loopt KDE langzaam met dat anti-aliasing aan, iemand een beter oplossing?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Waar zet je die fonts eigenlijk? :?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1