Toon posts:

[BC3] window manager veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik in ~/.xinitrc
kan opgeven welke windowmanager ik wil gebruiken. Ik heb nu momenteel windowmaker en wil weer terug naar de default windowmanager van Gnome, alleen kan ik dit nu niet meer instellen in X windows.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27
in plaats van de lijn exec wmaker
exec gnome
(of hoe de executable heet.. heb gnome nopg niet geinstalled op mijn www.linuxfromscratch.org systeem )

edit:

gnome-wm denk ik (even op mijn p200 gekeken)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
gnome-session

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Komputilo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 22:53
Ok, ik heb wel gezien dat dit draadje van vorig jaar mei is, maar voor diegenen die eerst search gebruiken voor dat ze een nieuw topic starten ff een toevoeging:

ik heb RH 7.2 en ik heb ook geprobeerd om het probleem op te lossen op de manier hierboven, maar dat is me niet gelukt; als ik daarna X weer startte dan kreeg ik in mijn geval weer enlightment (ik kon het in X ook niet terugzetten).

bij mij stond in de file /root/.Xclients-default

exec /usr/bin/enlightment
en ik heb dat verandert in
exec /usr/bin/gnome-session
dus bij mij moest het ook naar gnome-session verandert worden, alleen niet in het ~/.xinitrc bestandje.

misschien heeft iemand anders er een keer iets aan :)

Verwijderd

Wij danken u voor de toevoeging, zodat onze searchende medemens (ze schijnen te bestaan :P ) goed geholpen kan worden.

Uiteraard is er ook nog de algemene /etc/X11/xinit/xinitrc :)

Dit topic is gesloten.