Toon posts:

[BC3] Linux proxy server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet je persee een server hebben die over beide functionaliteiten beschikt?

Waarom niet gewoon 2 losse services draaien?
Voorr beide dingen zijn individueel hele goed producten te vinden op internet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo, ik draai nu proxy+ op windows om de internetverbinding te delen. Deze proxyserver heeft ook een mailserver. Nu wou ik graag overgaan op Linux als proxyserver. Welke proxyserver kan ik in Linux gebruiken die deze zelfde functionaliteit heeft?
Ik heb de search-optie in GoT al gebruikt maar daar word je ook geen wijs uit :(

Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

je kan dat gewoon doen hoor je gebruikt squid als proxy deamon en qpopper als mailserver..
dan kan je mailen en Inetten

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als proxyserver onder linux en ander *nix''en is het vaak squid. Dit is een zeer goede proxy-server en werkt vrijwel meteen met de basic instellingen. Verder als mail-server zijn er veel mogelijkheden ... sendmail, postfix, Qmail en nog een aantal anderen.

En linux heeft verder nog een scala aan opties die je zou kunnen gebruiken zoals DHCP-server, file-server, mail-server (al genoemd) en veel dingen meer.

No Thnx

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Waarom een proxyserver, dat vind ik zelf nogal vervelend werken.

Een gewone router (geen proxyserver) werkt veel beter.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bedankt voor de tips allemaal :)
Ik ga gelijk proberen squid als proxyserver te installen met een bijbehorende mailserver (moet noch ff rondkijken wat de beste is).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1