[BC3] [LINUX] Avifile installatie

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hoi Allemaal,

Ik heb eigenlijk 2 vragen (die denk ik met elkaar te maken hebben)

De eerste is dat ik bij het opstarten van mijn mandrake 8.0 een foutmelding krijg waar ik geen wijs uit wordt. Ik kan hem ook nergens in de log terug vinden. Het heeft iig wel te maken met de Xserver want daar is t bij, maar het is ook niet echt een goede omschrijving aleen maar wat rare tekens. Verder loopt KDE als een speer (1280*1024). niks aan de hand ? (misschien weet iemand nog een log die ik vergeten zou kunnen zijn?)

Maar als ik AviFile ga installeren loop ik met ./configure tegen het volgende aan:
checking for X... configure: error: Can''t find X includes. Please check your installation and add the correct paths!

Waar zou ik dit kunnen doen ? ik wil namelijk erg graag Divx :9 onder net linux

BVD

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Hij lijkt de header files van X te missen, waarschijnlijk zijn deze niet geinstalleerd of zoekt het programma op een andere plek dan waar ze staan.

Ik ben net bezig avifile te compilen op mandrake 8.0, iets wat niet goed zou gaan volgens de makers omdat mandrake een nieuwere (onstabielere?) versie van gcc zou meeleveren, bij mij is hij echter prima gecompiled, dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee..

Nu nog ff kijken of alles werkt...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor een rpm-based install mis je waarschijnlijk XFree-devel

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Verwacht niet al te veel van divx onder linux. Ik heb het zelf geprobeert en met mijn PIII750@500 en 208MB RAM geeft ''ie al snel veel drop. Wat wel leuk is is dat smr wel gewoon werkt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 09 mei 2001 22:22 schreef compukid het volgende:
Verwacht niet al te veel van divx onder linux. Ik heb het zelf geprobeert en met mijn PIII750@500 en 208MB RAM geeft ''ie al snel veel drop. Wat wel leuk is is dat smr wel gewoon werkt.
Bij mij (athlon650+256MB+hardware-acceleration-voor-geforce1) loopt het wel goed. Iets minder vloeiend dan mediaplayer 6.4 in win2k maar vloeiender dan mediaplayer 7 in win2k...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb op mandrake 7.2 en mandrake 8.0 beide supersnel fullscreen divxjes afgespeeld (avifile+xmms plugin) en dat zowel op een p2 400 (net zo snel als onder windows) als op een tb1000 (sneller dan windows), dus divx doet het prima..het enige wat bij mij enizins frames dropt zijn dvdtjes onder linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• BC3 Victim
Ik heb een echte ''ATI 3D Rage Pro Turbo AGP'' en hardware accel. gebruik ik volgens mij niet. Maakt het fs uit waar ik de files op heb staan? [o.a. fat32 en reiserfs, ik gebruik alleen voor /boot ext2]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 09 mei 2001 22:22 schreef compukid het volgende:
750@500? Gedownclocked :P
Ik draai zelf DivX''en zeer vloeiend (0% loss) op 1280x960 @ 32 bit kleur in KDE 2.1.1 en XFree 4.0.3 in XMMS aviplayplugin
Hardware:
Celeron 466@525
128 MB SDRam
NVidia GeForce + NVidia drivers.

Als je drivers van NVidia of Matrox hebt, dan ondersteund het de videokaart en draait het zeer goed. Verder zijn de eisen precies hetzelfde als onder Windows.

[deze advertentieruimte is te koop]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 09 mei 2001 22:47 schreef compukid het volgende:
Ik heb een echte ''ATI 3D Rage Pro Turbo AGP'' en hardware accel. gebruik ik volgens mij niet. Maakt het fs uit waar ik de files op heb staan? [o.a. fat32 en reiserfs, ik gebruik alleen voor /boot ext2]
Nee fs maakt niks uit, reiserfs presteert evengoed als ext2 en ik speel het van fat32...
Maar dat je geen hardware accel aanhebt maakt _veel_ uit (3d accels is niet belangrijk, maar 2d wel!)

• BC3 Victim
Hoe kan ik kijken of ik echt geen accel gebruik? En kan ik het inschakelen? zo ja, hoe?
Mijn Pc is inderdaad gedownclocked. Ik had een PII350 [3.5x100] no problem
Ik heb nu een PIII750E gekocht en als ik hem op 7.5 x 100 laat lopen is hij super instabiel. dus ik laat ''m nu op 7.5 x 66 lopen en dan is hij stabiel. Het licht waarschijnlijk aan mijn converter van slot1 naar socket 370. Ik moet nog een winkel zien te vinden die MSI of ASUS converters verkopen. [andere merken mogen ook zolang ''t werkt]

• BC3 Victim
Ik heb al wel gemerkt dat het een klein beetje beter gaat als ik seti stop [progje dat op nice staat en dus al je overige cpu tijd opslurpt]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan het aan de (terminal) output van avifile zien, is iets van "Y/X hardware acceleration" en als dat er niet is, komt er iets als "not available, using software"

Kweet het niet precies meer, maar daar kon je het aan zien ;)

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

DivX loopt erg smooth hier,
Duron 700, 384MB

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• BC3 Victim
YUV hardware accelleration?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

die accel moet je hebben ja...
als je cpu vreed hard belast wordt, dan heb je waarschijnlijk software...
op mijn amd450 haalt ie net een film, maar niet in fullscreen :(
als ik 1x zoom, en dus niet op fullscreen zet zit ie al op 80% van me cpu ofzo,
klein beeld avi''s red ik makkelijk met hw accel (nvidia driver), software red ie niet eens: 100% cpu, 20% frame loss

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• BC3 Victim
volgens mij gebruikt hij niet 100% van m''n cpu. [ik zit nu op school dus ik kan het niet testen]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Op woensdag 09 mei 2001 22:36 schreef blouweKip het volgende:
Ik heb op mandrake 7.2 en mandrake 8.0 beide supersnel fullscreen divxjes afgespeeld (avifile+xmms plugin) en dat zowel op een p2 400 (net zo snel als onder windows) als op een tb1000 (sneller dan windows), dus divx doet het prima..het enige wat bij mij enizins frames dropt zijn dvdtjes onder linux
kan iemand mij vertellen waarom ik geen fullscreen kan krijgen bij avifile? mandrake 7.2, gewoon volgens de readme de tarball geinstalleerd.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je met rechtsklikken op het "filmbeeld" niet de optie fullscreen gevonden?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook ik krijg deze melding:

checking for X... configure: error: Can''t find X includes. Please check your installation and add the correct paths!

Wat moet ik installeren? KDE werkt perfect trouwens...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt XFree-devel wel geinstalleerd?
En geef bij de ./configure nog even de goede dir op (./configure --help)

• banaan-X
  • Niet online
Dat was inderdaad degene die ik nog moest installeren. Ik heb nu net alles gecompileerd. Duurde trouwens erg alng: zo''n 10 min op een PIII500@500 met 192 MB.
Ik ga nu kijken of ie ook werkt... :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

avifile was idd niet een klein klusje om te compileren :)

• banaan-X
  • Niet online
hij doet het maar geen beeld bij divx. Ik had daar iets over gelezen, ff kijken...
(of weet iem het zo?)

• banaan-X
  • Niet online
je moet nog wat dll''s installeren .. Klopt het trouwens dat aviplay gebruik maakt van wine? Zag dat ergens in directories tegenkomen...

• banaan-X
  • Niet online
hmm: divx: geluid en beeld!! Maar als het geluid 2 seconde na het beeld komt heb je er ook weer zo weinig aan..... Oplossing?

• Bananenplant

Bananenplant

Op zaterdag 12 mei 2001 10:53 schreef ACM het volgende:
Heb je met rechtsklikken op het "filmbeeld" niet de optie fullscreen gevonden?
0.5x, 1.0x, 2.0x. niet meer.

Zucmantaks, nu 💰 !

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 12 mei 2001 18:52 schreef Major_Kusanagi het volgende:

[..]

0.5x, 1.0x, 2.0x. niet meer.
Full screen is een losse optie dacht ik.
Kan ook wel es Maximize heten, maar volgens mij fullscreen
Op zaterdag 12 mei 2001 18:37 schreef banaan-X het volgende:
hmm: divx: geluid en beeld!! Maar als het geluid 2 seconde na het beeld komt heb je er ook weer zo weinig aan..... Oplossing?
Tsja, d''r zal wel een oplossing zijn, want ik heb het niet :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 12 mei 2001 18:22 schreef banaan-X het volgende:

Klopt het trouwens dat aviplay gebruik maakt van wine?
Ja. Vandaar dat je ook de Windows DLL''s kunt gebruiken :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• banaan-X
  • Niet online
maar kun je dan niet beter de codec voor linux gebruiken? die zal wel beter geoptimaliseerd zijn voor linux. Of maakt dat niet uit?

(overigens was dat met het geluid maar bij 1 filmpje :) )

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De codec van linux is er niet.
Het is gewoon een proggie dat de windows codec inleest :)

• banaan-X
  • Niet online
oh. Trouwens ook ik kan die full-screen optie niet vinden. en maximaliseren helpt niet, dan krijg je een super raar beeld.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je krijgt niet een menutje als je rechtsklikt zoals indeze screenshot?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik ha dat ook ja. Maximize ofzo werken wel, maar dan kreeg je een megavervormd beeld.
De okplossing voor mij was gewoon om de aviplay xmms plugin erop te zeten en vanaf daaraf te spelen. Dan werkt alles echt perfect!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Bananenplant

Bananenplant

Op zondag 13 mei 2001 13:56 schreef ACM het volgende:
Je krijgt niet een menutje als je rechtsklikt zoals indeze screenshot?
maximize en fullscreen staan er bij mij niet bij...

Zucmantaks, nu 💰 !

• banaan-X
  • Niet online
en waar vinden we die xmms aviplay plug-in?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even zoeken op aviplay bij freshmeat :)

• banaan-X
  • Niet online
ik krijg m niet gecompileerd, hij zeurt over glib >= 1.2.2 terwijl ik gewoon glibc heb:

[root@e89108 avi-xmms-1.2.2]# rpm -qa | grep glib
glibc-devel-2.2.2-4mdk
glibc-2.2.2-4mdk
libglib1.2-1.2.10-1mdk
glib-1.2.9-1
[root@e89108 avi-xmms-1.2.2]#

ik heb glib met --force geinstalleerd, en dan werkt het nog niet. Kan misschien iemand even zijn " libavixmms.so " ter download aanbieden?

• banaan-X
  • Niet online
oh, glib stond in dit pakket: libglib1.2-devel-1.2.10-1mdk-i586.rpm

nu zeurt ie weer over iets anders. zal straks ook nog neerzetten welke ander pakketten je nodig hebt

edit:

Deze heb je ook nog nodig:
libgtk+1.2-devel-1.2.10-1mdk-i586.rpm
xmms-devel-1.2.4-13-i386.rpm
audiofile-0.2.1-1mdk-i586.rpm
SDL-1.1.7-3-i386.rpm
SDL-devel-1.1.7-3-i386.rpm
avifile-0.53.5-1mdk-i586.rpm

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tipje, (zo heb ik het igg gedaan)
Compileer SDL en avifile zelf, misschien dat ie het dan wel doet met fullscreen?

• banaan-X
  • Niet online
Hij draait nu! Maar zoals ik hierboven heb gezet: je moet eerst al die paketten installeren voordat je hem kunt compileren, dus voor degenen die het niet lukt: die paketten moeten dus geinstalleerd zijn.

Maar nu: hij draait wel erg schokkerig, kennelijk staat de quality ergens te hoog, kun je die instellen?

edit:

btw: YUV is aan:
Decoder is capable of YUV output ( flags 0x1f )
Datap 83d2604
Datap 83d1534
*** YUV is here! super!
YUV mode
Pagina: 1