De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
je moet eerst de printen in je dns serve proppen of anders in je /etc/hosts
vervolgens moet je een printer que maken in je /etc/printcap
de juiste syntax kan ik even niet uitspugen omdat de server waarvoor ik dat heb gedaan op de garven staat enne ik daar niet altijd kom maar het is heel ergug simpel..:)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik vind het jammer dat ik nu even niet naar de die server kan zodat ik de config files in voor je kan posten
Maar wat voor printer is het eingelijks daar staat het vast wel bij! (in de manual dan)
Verwijderd
Verwijderd
Mja, ik werk met hp 2200dtn''s als netprinters, die ik configureer via DHCP. Die printers kun je gewoon als remote lpd''s aangeven en dan hoef je dus geen inputfilters te installen/maken, simpelweg een hostname aangeven en printen maar.Op donderdag 10 mei 2001 14:20 schreef DGTL_Magician het volgende:
Ik hou niet van X, dus staat het niet geinstalleerd, maar ondertussen heb ik alles al lekker voor elkaar, ff printcapje aanpassen, een print filtertje schrijven, en het werkt. De truc is de LP entry leeg laten, en de RM entry het IP adres opgeven.
<edit>woord vergeten</edit>