[BC3] Ip based printing onder Redhat 6.1

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor mijn werk moet ik IP based printing op zetten op een Linux servertje.
Weet iemand hoe dit werkt onder RedHat Linux 6.1? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Niemand?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik weet niet hoe het onder redhat moet maat wel onder linux :)

je moet eerst de printen in je dns serve proppen of anders in je /etc/hosts

vervolgens moet je een printer que maken in je /etc/printcap

de juiste syntax kan ik even niet uitspugen omdat de server waarvoor ik dat heb gedaan op de garven staat enne ik daar niet altijd kom maar het is heel ergug simpel..:)

• BC3 Victim
Iemand ook de syntax?

Verwijderd

doe niet zo vreemd man...lees de docs ff het verschilt per printer dussuh..:)

• BC3 Victim
Ik heb geprobeerd om de docs te lezen over printcap, termcap, lpc, lpr, lpd, pac enz. Maar niks over printers toevoegen

Verwijderd

Als je goed hebt gelezen had je gezien dat je helemaal geen printer toe voegt, je maakt een printer spooler aan die alles wat in die dir voor komt naar je printer poept.

Ik vind het jammer dat ik nu even niet naar de die server kan zodat ik de config files in voor je kan posten ;( dus je zult het toch even moeten blijven proberen of euh..iemand anders die het weet mischien.

Maar wat voor printer is het eingelijks daar staat het vast wel bij! (in de manual dan)

Verwijderd

Helleu? ''t is RedHat hoor, dus het moet simpeler kunnen ;) Start X, vervolgens een root term en typ "printtool". De volgende 4 muisklikjes en de hostname ingeven kun je ook wel zelf :)

• BC3 Victim
Ik hou niet van X, dus staat het niet geinstalleerd, maar ondertussen heb ik alles al lekker voor elkaar, ff printcapje aanpassen, een print filtertje schrijven, en het werkt. De truc is de LP entry leeg laten, en de RM entry het IP adres opgeven.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:20 schreef DGTL_Magician het volgende:
Ik hou niet van X, dus staat het niet geinstalleerd, maar ondertussen heb ik alles al lekker voor elkaar, ff printcapje aanpassen, een print filtertje schrijven, en het werkt. De truc is de LP entry leeg laten, en de RM entry het IP adres opgeven.
Mja, ik werk met hp 2200dtn''s als netprinters, die ik configureer via DHCP. Die printers kun je gewoon als remote lpd''s aangeven en dan hoef je dus geen inputfilters te installen/maken, simpelweg een hostname aangeven en printen maar.

<edit>woord vergeten</edit>

• BC3 Victim
Nou ja, ik hou van de hard way, en dit werkt prima!

Pagina: 1