Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
OK niet voorgekauwd dan: www.nvidia.com, ZELF source compileren van 0.9-7nogwat drivers. denk aan je kernel tree en zoek eens op nv_check.sh alj je alles hebt geinstalleerd
Een "kennis" heeft wat geholpenOp woensdag 09 mei 2001 09:52 schreef behindthesofa het volgende:
OK niet voorgekauwd dan: www.nvidia.com, ZELF source compileren van 0.9-7nogwat drivers. denk aan je kernel tree en zoek eens op nv_check.sh alj je alles hebt geinstalleerd
Hij heeft de rpm van RH 7.0 laten gebruiken. Het werkte dus niet. Foutmeldingen enzo .... Er is wel al het een en ander geinstalleerd maar ik begrijp niet wat. M''n kennis was ook weer heel snel vertrokken toen ie merkte dat het niet werkte wat hij had gedaan.
Zal ongetwijfeld wel te maken met wat je hierboven zei. Hoe vind ik dat van die kernel tree ?
Ik heb de installatie procedure gelezen en ben daar iets tegengekomen van een install path opgeven. Ik neem aan dat je dat gedeelte bedoeld ? (make install SYSINCLUDE=/path/to/kernel/headers)
Kan ik mijn "kennis" zijn installatie nog ongedaan maken ? of maakt het niet uit dat die zaken nu op mijn bakkie staan ?
Ik had zelf al een kopie gemaakt van de XF86Config-4 en die teruggezet toen het niet werkte, dus m''n bakkie start wel weer gewoon.
Maar hoe nu verder ?
Hm, ik heb geloof ik toch iets meer voorkauw werk nodig
Effe een tikkie omhoog .... 
Nog steeds geen idee waar ik het zoeken moet.
In tegenstelling tot mijn eerdere post .. misschien is een voorgekauwd verhaal in dit geval toch beter.
Wie o wie helpt .....
Grtz,
Proza
Nog steeds geen idee waar ik het zoeken moet.
In tegenstelling tot mijn eerdere post .. misschien is een voorgekauwd verhaal in dit geval toch beter.
Wie o wie helpt .....
Grtz,
Proza
Haal op nvidia.com de 0.9-769 drivers in .tar.gz formaat.
pak deze twee files uit /usr/local/src ofzo,
ga naar de kernel source (/usr/src/linux) en type hier eerst make menuconfig, en quit het menu dan weer, dan is er een .config file met de default mandrake settings die er (soms) niet is.
dan kan je naar /usr/X11R6/lib, en haal hier de libGL.so* weg en de libGLCore.so* (kan iets anders gespelt zijn met hoofdletters die core file).. dit fixed dat je later niet met Mesa software rendering komt te kloten..
Nu kan je weer naar /usr/local/src/NVIDIA_kernel-0.9-769 en edit je hier de os-registry.c file,
check ff in de readme''s wat je hier wil/moet aanpassen voor agp support enzo,
daarna type je make, en hij installed de NVdriver module. Check met cat /proc/nv/card0 ofie goed is (AGP hoeft niet gelijk enabled te zijn, kan ook na starten van X zijn).
zet ook nog ff make in de NVIDIA_GLX dir, voor de OpenGL van nvidia.
Mik in je /etc/X11/XF86Config-4 file dat je de "nvidia" driver wilt gebruiken ipv "nv",
en zet bij andere Load module dingen Load "glx".
startx en veel plezier ...
Als je last van geen AGP heb moet je ook ff wat met Option "NvAGP" "?" en mik ipv ? een getal tussen de 0 en 3, 0 is disable, 1 is NvAGP driver, 2 is linux kernel agpgart versie en 3 is laat nvidia het uitzoeken bij starten van X.
Uitgekauwd genoeg?
pak deze twee files uit /usr/local/src ofzo,
ga naar de kernel source (/usr/src/linux) en type hier eerst make menuconfig, en quit het menu dan weer, dan is er een .config file met de default mandrake settings die er (soms) niet is.
dan kan je naar /usr/X11R6/lib, en haal hier de libGL.so* weg en de libGLCore.so* (kan iets anders gespelt zijn met hoofdletters die core file).. dit fixed dat je later niet met Mesa software rendering komt te kloten..
Nu kan je weer naar /usr/local/src/NVIDIA_kernel-0.9-769 en edit je hier de os-registry.c file,
check ff in de readme''s wat je hier wil/moet aanpassen voor agp support enzo,
daarna type je make, en hij installed de NVdriver module. Check met cat /proc/nv/card0 ofie goed is (AGP hoeft niet gelijk enabled te zijn, kan ook na starten van X zijn).
zet ook nog ff make in de NVIDIA_GLX dir, voor de OpenGL van nvidia.
Mik in je /etc/X11/XF86Config-4 file dat je de "nvidia" driver wilt gebruiken ipv "nv",
en zet bij andere Load module dingen Load "glx".
startx en veel plezier ...
Als je last van geen AGP heb moet je ook ff wat met Option "NvAGP" "?" en mik ipv ? een getal tussen de 0 en 3, 0 is disable, 1 is NvAGP driver, 2 is linux kernel agpgart versie en 3 is laat nvidia het uitzoeken bij starten van X.
Uitgekauwd genoeg?
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Mijn hartelijke dank voor de duidelijke uitleg !!!
Zit intussen op m''n werk
Ik zal het vanavond gelijk proberen en post het resultaat
Grtz,
Proza
<edit>
Hoef ik niets met die verkeerde install dingen te doen ?
</edit>
Zit intussen op m''n werk
Ik zal het vanavond gelijk proberen en post het resultaat
Grtz,
Proza
<edit>
Hoef ik niets met die verkeerde install dingen te doen ?
</edit>
als het goed is zal deze install method die gare rh7 rpm install overschrijven (als die al iets neer gezet hebben).
Wel moet je dus ff opletten ook dat je kernel-source-2.4.<weet ik ut>*rpm van mdk8 geinstalled heb.
Wel moet je dus ff opletten ook dat je kernel-source-2.4.<weet ik ut>*rpm van mdk8 geinstalled heb.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Ja er zijn dingen geinstalled maar na het terugzetten van de oude config werkte alles gewoon zoals het hoorde.Op woensdag 09 mei 2001 14:28 schreef Sjonny het volgende:
als het goed is zal deze install method die gare rh7 rpm install overschrijven (als die al iets neer gezet hebben).
Zit die source toevallig in het devellopment gedeelte van de installatie ?
Zo ja, kan ik die achteraf nog installen want ik weet zeker dat ik die niet mee heb geinstalleerd tijdens de installatie van MD
Alvast dank voor alle hulp
Proza: svp niet steeds Greetz Proza etc. onder je posts plaatsen. =verboden
(zie faq)
Oops, sorry zal het niet meer doenOp woensdag 09 mei 2001 15:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Proza: svp niet steeds Greetz Proza etc. onder je posts plaatsen. =verboden(zie faq)
(Proza gaat nu het toch rustig is op het werk eerst de faq eens lezen)
Laatste puntje van "The Basics"Op woensdag 09 mei 2001 15:35 schreef Deleon het volgende:
Dennisdotcom waar the fuck staat dat dan in de faq???
greetz Deleon
Sjonny, (of anderen natuurlijk) heb jij hier misschien nog een antwoord op ?Op woensdag 09 mei 2001 14:59 schreef ProZa het volgende:
[..]
Zit die source toevallig in het devellopment gedeelte van de installatie ?
Zo ja, kan ik die achteraf nog installen want ik weet zeker dat ik die niet mee heb geinstalleerd tijdens de installatie van MD
Alvast dank voor alle hulp
Verwijderd
Ahhh *die* faq gehehe
er zijn teveel faqs
period
en persoonlijk vind ik''t onzin
kan je net zo goed zeggen dat je niet meer bedankt ofzo mag zeggen, "want dat spreekt voor zich".
Haal dan uberhaubt die sigs weg en die plaatjes, want dat is pas een waste of bandwith
maar goed
regels zijn regels
er zijn teveel faqs
period
en persoonlijk vind ik''t onzin
kan je net zo goed zeggen dat je niet meer bedankt ofzo mag zeggen, "want dat spreekt voor zich".
Haal dan uberhaubt die sigs weg en die plaatjes, want dat is pas een waste of bandwith
maar goed
regels zijn regels
Het werkt als een trein !!!
Dank voor alle hulp !!!!!!
Dank voor alle hulp !!!!!!
Pagina: 1