If it's just us, it seems like an awful waste of space
Verwijderd
Bij ''de init''... waar precies. kun je een de volledige foutmelding posten? (stukje dmesg ofzow)
bij de boot bedoelde ik:
May 8 22:13:09 bukkie network: Bringing up interface eth0 succeeded
May 8 22:13:10 bukkie modprobe: modprobe: Can''t locate module eth1
May 8 22:13:10 bukkie ifup: Delaying eth1 initialization.
May 8 22:13:10 bukkie network: Bringing up interface eth1 failed
Verwijderd
goed
Het lijkt erop dat er geprobeerd wordt om een module te laden voor eth1, die eth1 heet.
Dit is niet goed
er zijn naar mijn weten geen modulen genaamd eth1.o
Je zei dat de drivers voor de eth1 interface meegebakken zijn. Dus er hoeft geen module geladen te worden.
Je moeet igg die module niet laden.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe redhat modulen laad bij init. (zal wel in /etc/modules.conf aangegeven zijn anders ergens in init.d).
Probeer eens op de prompt (als root
) :
ifconfig eth1 192.168.1.1 broadcast 255.255.255.255 netmask 255.255.255.0
als dit je interface up brengt (check met ifconfig) dan is je driver in de kernel igg goed en heb je zeker geen module nodig.
Wat dan rest is zorgen dat ''ifconfig eth1 192.168.1.1 broadcast 255.255.255.255 netmask 255.255.255.0'' bij init gedraaid wordt.
Tis wel een vage hack
, maar redhat werkt nu eenmaal niet met ipup en ipdown (dacht ik:))
goed
Het lijkt erop dat er geprobeerd wordt om een module te laden voor eth1, die eth1 heet.
Dit is niet goed
Je zei dat de drivers voor de eth1 interface meegebakken zijn. Dus er hoeft geen module geladen te worden.
Je moeet igg die module niet laden.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe redhat modulen laad bij init. (zal wel in /etc/modules.conf aangegeven zijn anders ergens in init.d).
Probeer eens op de prompt (als root
als dit je interface up brengt (check met ifconfig) dan is je driver in de kernel igg goed en heb je zeker geen module nodig.
Wat dan rest is zorgen dat ''ifconfig eth1 192.168.1.1 broadcast 255.255.255.255 netmask 255.255.255.0'' bij init gedraaid wordt.
Tis wel een vage hack
Verwijderd
laat me raden:
Je hebt in linuxconf als module eth1 opgegeven i.p.v. de naam van de module voor je netwerkkaartje?
Kan via linuxconf opgelost worden of zoals BetA al zei, even /etc/modules.conf aanpassen.
Je hebt in linuxconf als module eth1 opgegeven i.p.v. de naam van de module voor je netwerkkaartje?
Kan via linuxconf opgelost worden of zoals BetA al zei, even /etc/modules.conf aanpassen.
Verwijderd
Oh ja.. Ik was vergeten dat redhat evil>:) was... 
In redhat <U>NOOIT</U> zelf configuratie files aanpassen maar alles via linuxconf, anders wordt bij de volgende keer linuxconf draaien je veranderingen ongedaan gemaakt...
In redhat <U>NOOIT</U> zelf configuratie files aanpassen maar alles via linuxconf, anders wordt bij de volgende keer linuxconf draaien je veranderingen ongedaan gemaakt...
Verwijderd
Of linuxconf gewoon laten voor wat he isOp woensdag 09 mei 2001 01:41 schreef BetA het volgende:
Oh ja.. Ik was vergeten dat redhat evil>:) was...
In redhat NOOIT zelf configuratie files aanpassen maar alles via linuxconf, anders wordt bij de volgende keer linuxconf draaien je veranderingen ongedaan gemaakt...
Is veel leuker.
Dit heeft overigens niks met RH te maken maar alles met linuxconf.
Ik heb het vroeger ook wel eens gebruikt, maar linuxconf heeft nogal eens de neiging om een zooitje van je config-bestandjes te maken.
Verwijderd
Je hebt gelijk linuxconf is ranzig:r
> Dit heeft overigens niks met RH te maken
de GNOME front-end is wel door een RH developer gemaakt:)
> Dit heeft overigens niks met RH te maken
de GNOME front-end is wel door een RH developer gemaakt:)
oops.. ja.. daar heb je wel een sterk puntOp woensdag 09 mei 2001 01:22 schreef BetA het volgende:
Dit is niet goeder zijn naar mijn weten geen modulen genaamd eth1.o
kzal het vanaaf ff proberen. Maar waar ik ook aan zat te denken dat het misschien beter is om die ''dingen'' als modules te compileren. Zo gebeurd dat dus ook ''default'' bij redhat.Probeer eens op de prompt (als root) :
zeker wel... /etc/sysconfig/network-scripts staan ze en worden gebruikt door /etc/rc.d/init.d/networkTis wel een vage hack, maar redhat werkt nu eenmaal niet met ifup en ifdown (dacht ik:))
bedankt voor je hulp!
neenee... zo blondt ben ik zelfs nietOp woensdag 09 mei 2001 01:35 schreef nelske het volgende:
laat me raden:
Pagina: 1