[BC3] FAT partitie maken in Mandrake 8.0?

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Het kan met Partition magic (Twee floppen), maar LET OP! Eerst backuppen, het kan fout gaan!!!

Er zijn ook Linux tools die dit kunnen, dan zal je ook met een bootflop moeten opstarten.

Verwijderd

Kan ik op een harddisk die volledig door linux geconfigureerd is een FAT partitie maken (door een partitie te verkleinen en dan een FAT partitie in de vrijgekomen ruimte maken)? Zo ja, met welk programma? Zo nee, wat kan ik dan doen om M$ programma''s onder Wine te installeren en draaien? Ik heb al op de site van Wine gekeken, maar daar werd ik niet veel wijs uit (tja, ben ook maar een linux newbie:))

Verwijderd

Met welke linux tools?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Parted is een soort Partition Magic voor onder Linux. Daarmee kan wat jij wilt. Als je de partitie die je wilt verkleinen kunt unmounten (als het dus niet je root-partitie is), kan je dit doen zonder boot-floppen.

En als je Wine wilt, moet je even zoeken naar een Mandrake rpm versie - die staat dus bij Mandrake, en niet bij Wine. Hij stat misschien ook wel op de Mandrake cd''s.

Uiteraard moet je trouwens niet Partition Magic gaan starten met Wine. Als het al lukt, gaat het heel erg fout!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum