[BC3] progeny linux van diskette starten?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
ik heb gister twee .raw files gedownload en twee diskette images van de site van progeny debian linux...www.progeny.com

Ik wist eerst niet hoe ik die raw files kon fikken maar na ze te renamen als .iso files kon ik ze branden en hij boot ervan dus ze zullen wel goed zijn.

Nu heb ik echter een andere vraag. Die file waar je een bootdisk van moet maken heet:
install-1.44
Met rawrite2 probeer ik daar een bootdisk van te maken maar hij zegt steeds "no such file or directory" terwijl dat bestand in dezelfde dir staat als rawrite. Normaal gaat het maken van een bootdisk zonder problemen maar nu weet ik ff niet wat ik moet doen. Ik heb die bootdisk nl. nodig omdat ik progeny linux via het netwerk wil installen en er geen cdrom in die testpc zit waar linux op moet komen. En ook al zou er een cdrom in die testbak zitten kan hij daar niet van booten dus ik moet gewoon een diskette hebben.

heeft iemand een idee hoe het wel moet en of dat normaal is dat die file zo heet bij een debian distro? Ik heb nu nl. geen idee hoe ik een bootdisk hiervan moet maken en op de site en in de handleiding staat het ook nergens. Bovendien doet www.debian.org het hier niet dus kan ik het niet nakijken en als ik debian.nl doe krijg ik alles chinese tekens :?

Verwijderd

Ik ken heel die image niet, maar weet je zeker dat je die diskette-images volledig overgehaald hebt? Dus niet dat er een error in zit?

De manier waarop het zou moeten werken:
Gewoon rawrite2 intikken en daarna de bestandsnaam (met volledig pad) van de image opgeven evenals het doelstation.

Gebruik anders rawrite i.p.v. rawrite2 om te kijken of hij het dan wel doet.

• MinddiggerNL
ik heb die images beide nog eens opnieuw gedownload en ik heb rawrite en rawrite2 geprobeerd onder windows en onder dos.

Ik heb de images en rawrite beide op de d:\ staan en dus hoef je normaal geen pad op te geven. Maar zelfs als ik wel d:\install-1.44 doe zegt ie no such file or directory. Ik heb progeny gemaild en ze zeiden ook gewoon doodleuk dat ik het volledige pad moest opgeven maar dat werkt dus niet. Het hernoemen van de files naar .bin of .img helpt ook niet.

Wellicht dat iemand anders het eens kan proberen. Ze zijn van de site van www.progeny.com te downloaden onder de download section.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/8.0/i586/dosutils/rawwritewin.exe

Probeer de mandrake rawrite for windows eens. Misschien dat het dan goed gaat?

• MinddiggerNL
hij doet het!

Niet met rawrite voor windows want daarmee geeft ie ook een error maar met winimage heb ik het image kunnen openen en op flop kunnen zetten :)

Wel een onhandige methode zeg. En dan ook nog volhouden dat het met rawrite moet bahbah...aan de support mogen ze alvast wat gaan doen.

• MinddiggerNL
ik was dus iets te snel optimistisch. Kan misschien iemand eens proberen of ie de module diskette gemaakt krijgt? Lukt niet met rawrite, rawrite2, rawritewin en winimage. En ik heb die module disk nodig voor de driver van mijn netwerkkaart.

Verwijderd

He Timothee,

Ik was eens aan het surfen op het net (google)
En ik zocht naar linux op starten via diskette.
Zo kwam ik op de gathering en bij jouw terecht.
Ik wil namelijk ook linux (redhat) op starten via een diskette.
Zodat ik op een losse hdd kan werken daar zit dan redhat op.
En dan kunnen mijn ouders met windows xp werken.
Een multi boot syesteem zeg dus maar dan zonder dat je alles moot formateren op opnieuw moet indelen. ( fat 32 ntfs )
Maar ik loop tegen een aantal problemen aan.
Ik ben namelijk ''nog'' een vrij grote noob dus vergeef als ik wat dom klink.
Toen ik op http://www.winimage.com/bootpart.htm zat had ik de volgende mogelijk heden:
File Name Description
bootpa25.zip
bootpa25.zip
bootpa25.zip (ftp link) Bootpart 2.50 in English, with LBA support.
26,729 bytes (approx. 10 seconds at 28.8 K)

bootpa22.zip
bootpa22.zip
Bootpart 2.20 in English.
25,525 bytes (approx. 10 seconds at 28.8 K)

btpafr22.zip
btpafr22.zip Contains the french documentation. You will also need bootpa25.zip.
72,462 bytes (approx. 2 seconds at 28.8 K)

Nu weet ik dat ik bootpa25.zip moet hebben de middelste

Tot zover gaat hed goed maar tot ik dit stuk moet lezen

How to add Linux
For Linux, you must install Lilo at the beginning of the Linux partition (as is the case with the OS/2 boot manager) and then add the Linux partition with BootPart:

When you install Linux or run liloconfig, select "Superblock of the root linux partition" as the location for Lilo. On my own Linux box, this added the line "boot=/dev/sdb4" into the file /etc/lilo.conf

If you want mount your NTFS partition under Linux, visit the NTFS for Linux page.

For more info about mutlibooting, you may take a look at http://www.bcpl.net/~dbryan/directboot.html or at a modified version.

There are also several interesting HowTo articles on this subject. Look at NT OS Loader + Linux mini-HOWTO. There is also another howto here.

Microsoft has also several KB article about the boot process : Q102873 describes Boot.ini, Q289022 describe how modify Boot.ini, Q101787 describes the boot process itself.

Windows NT Magazine published an article named Mastering Multibooting Madness.

Article Q157992 and Q153762 describe booting with both Win9x and MS-Dos 6.22 with the NT Loader, the Sysinternals site also contains a page about Boot.ini options.

If you want to backup Long File names in a FAT partition under MSDOS, Duncan Murdoch's DOSLFNBK utility may prove useful. (you can visit his page here).

Copyright Gilles Vollant Software, 2003

Hier snap ik echt bijna niks van ik hoop dat jij een mischien wat dingen kan toe lichten of een helder licht op de zaak kan geven zo dat ze voor mij ook begrijpbaar zijn meschien dat ik je lastig val maar ach ja als je niet probeert dan lukt niks zo het echt super waarderen als je mij kon helpen dan zal ik jouw volgende keer proberen te helpen

Greets,

Remy

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmmm.. Dit is wel een heel oud topic hoor :o
En om je vraag te beantwoorden, ga eens naar Knoppix kijken, dat is een distro die vanaf een CD draait, zonder ook maar iets op jouw harde schijf te zetten..
slotje..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.