[BC3] Linux installen hoe?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kan dan het beste een leuke tutorial zoeken op linux.org.
Op de installatie-cd staan vaak ook installation-HOWTO''s. Maar welke distributie gebruik je en waar loopt ie vast?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben een trouwe windows fan "NoT"

e wil wel iets anders dan micro$oft, wat moet ik als eerste doen voordat ik instalatie begin en oja kwil multibooten, dus dat ik winME + linux draai

kheb cd al geporbeerd van linux maar die start tijdens de cd bootup helemaal vast :'(

hellup iemand die weet hoe?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk eens in de faq die hierboven staat, Jotti heeft daar wel genoeg leuks in gezet. Ik heb hem zelf niet helemaal doorgenomen maar er staat wel info genoeg voor je erin.
Begin ervoor te zorgen dat je een vrije partitie hebt.. als het dan nog niet lukt geef dan maar een gilletje.. Ik hou het wel in de gaten..
Kijk trouwens eens ff of je cd het wel wil doen in een andere machine (buurman lief aankijken ofzo, hij begint niet direct met het installeren dus je hoeft niet bang te zijn dat je hem naderhand e.e.a. moet gaan uitleggen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 08 mei 2001 01:41 schreef DaNCe2k het volgende:
oja kwil multibooten, dus dat ik winME + linux draai
Dat kan, zie de FAQ :)
kheb cd al geporbeerd van linux maar die start tijdens de cd bootup helemaal vast :'(
Hmm... vervelend :(. Welke distributie? En doet die cd het, zoals Oinki al zei, bij een ander wel?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 02:28 schreef Jotti het volgende:

[..]

Dat kan, zie de FAQ :)
[..]

Hmm... vervelend :(. Welke distributie? En doet die cd het, zoals Oinki al zei, bij een ander wel?
Corel Linux versie 1.0 ergens gratis gedownload heel vroeger, maar wat ik vaker hoor over red hat 7 ofzo en linux is zeker gratis? zo ja waar is de nieuwste te downloaden?

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ftp.linuxberg.com
bergen linux :) zit voor iedereen wel een leuke distributie bij. En, heel belangrijk, snelheid is OK!

• Zakkenwasser
  • Niet online
7.0-respin-disc1.iso
en
7.0-respin-disc2.iso

in map distibutions/redhat/iso

moet de goede zijn denk ik? :?

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 15:21 schreef Roadkill het volgende:
ftp.linuxberg.com
bergen linux :) zit voor iedereen wel een leuke distributie bij. En, heel belangrijk, snelheid is OK!
thnx :)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

anc

Als je graag redhat zou willen draaien dan raad ik je redhat 7.0 af. en versie 7.1 aan.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Kijk eens hier:
http://www.redhat.org/download/howto_download.html

Je kan beter de 7.1 versie nemen dan de redhat distributie.

Ja, Linux is gratis (GPL). Linux is het werkelijke opperatingsystem. Alles er om heen is de distributie. Je hebt Redhat, Mandrake, Debian, Slackware, Suse en nog veel meer smaken. Gewoon eentje proberen.

En neem de FAQ eens door hierboven :)
Pagina: 1