[BC3] suse wil niet installeren over netwerk!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt alle cd''s..

Hang er ff een cdromspeler in en installeer het daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik probeer nu al dagen suse 7.1 te installeren via het netwerk en steeds blijft ie hangen bij "laad data in de ramdisk"
Ik heb mijn eigen pc als ftp server ingesteld en die vind ie ook. Heb de cd zowel op de hd staan als in de cd rom speler maar niks helpt.

Hij laadt automatisch de module voor de RTL8139 driver van de netwerkkaart en als ie zegt "laad data in de ramdisk" dan gebeurt er een hele tijd wat maar dan opeens staat er ook bij de ftp server dat de overdracht is mislukt en bij de suse installatie geeft ie aan als ik op Alt F4 druk: memory squeeze, deferring packet :?

waar zou dit aan kunnen liggen? Installatie via internet lukt ook al niet omdat ie dan niet de server kan vinden :? Maar ik heb alle 7 cd''s van suse 7.1 prof en wil hem dus via het interne netwerk installeren.
Kan het misschien aan een defect liggen van de pc waar ik het op wil installeren of is het een softwarematige fout? Iemand een idee? Ik wordt zo onderhand wanhopig van linux...zoals je kunt zien in een ander topic van mij ligt mijn server ook flink te kutten met mijn site! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het misschien aan een defect liggen van de pc waar ik het op wil installeren
Ja dat kan. Heb je bijvoorbeeld in bios PNP OS wel op NO staan? Is je geheugen goed? Is het netwerkkaartje goed? is het mobo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op dinsdag 08 mei 2001 12:21 schreef Zemanova het volgende:
Kan het misschien aan een defect liggen van de pc waar ik het op wil installeren
Ja dat kan. Heb je bijvoorbeeld in bios PNP OS wel op NO staan? Is je geheugen goed? Is het netwerkkaartje goed? is het mobo goed?
Ja ik heb alle 7 de cd''s :) Het mobo is niet 100% in orde maar redhat linux draait er ook goed op dus mag ik aannemen dat suse dat ook gaat doen. Ik kan bijvoorbeeld maar 2 ide devices eraan hangen en aangezien er twee 850mb hd''s in hangen kan ik waarschijnlijk niet zo zonder problemen via cdrom installen. Vandaar dat ik het over het netwerk probeer. 850mb is nl. een beetje weinig voor suse. De netwerkkaart is in orde want redhat installeert ook goed over het netwerk, tot nu toe allen probs gehad met suse en mandrake. Geheugen moet ook goed zijn want daar is niks mee gebeurd. Dat mobo met geheugen heeft in mijn linux server gezeten. Die is nu geupgrade en heb ik dus dit mobo met geheugen met een andere cpu in die testbak gezet. Misschien cpu? Kan dat? Is een P90@120mhz :) met artic silver ertussen. Terugklokken heeft geen zin want dan krijg ik dezelfde fouten.

Ik dacht dat ik PNP OS op no had gezet maar dat zal ik strax als ik thuis ben ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik de award bios van dat bord staat helemaal geen optie om PnP OS in te stellen, er staat wel een optie om PnP Bios auto-config aan en uit te zetten en die staat nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart is in orde want redhat installeert ook goed over het netwerk, tot nu toe allen probs gehad met suse en mandrake.
tja, ik ken Suse niet dus kan je niet verder helpen.

Je kunt proberen een kleine install te doen op 1 HD met CDrom. Als dat wel werkt weet je iig waar het aan ligt.
Pagina: 1