[BC3] SGI Indy aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Rete goedkoop een leuke complete SGI Indy aangeschaft: r4600, 1GB, 64MB, 19" etc

alleen geen os geinstalled of meegeleverd.

1.) Kan ik mijn TEAC r85s scsi cd writer eraan hangen?
2.) Waar haal ik IRIX 6.x (6.5.10 zou leuk zijn) vandaan of is dat voor de particulier onmogelijk?
3.) Iemand al mips linux geinstalleerd?
4.) Andere mogelijkheden om een os erop te zetten behalve via cdrom?
5.) Alle tips en hints zijn welkom!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

>1.) Kan ik mijn TEAC r85s scsi cd writer
>eraan hangen?
Ja.

>2.) Waar haal ik IRIX 6.x (6.5.10 zou leuk
>zijn) vandaan of is dat voor de particulier
>onmogelijk?
www.sgi.nl als je geld over hebt..

>3.) Iemand al mips linux geinstalleerd?
Nee, maar da''s ook zonde op een sgi-bak. Maar moet te doen zijn als je echt geen irix kunt aankomen..

>4.) Andere mogelijkheden om een os erop te
>zetten behalve via cdrom?
Via het netwerk of via ftp. Maar dat ligt een beetje aan het OS dat je wilt installeren.

>5.) Alle tips en hints zijn welkom!
eet per dag 2 ons groenten en 2 keer fruit...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• leander
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb er hier ook een paar (vier :9 )staan (R5000, 150 MHz, 64 MB )

Het zijn echt heel erg gave bakken.
Op eentje draait sinds dit weekend IRIX 6.5, wat een errug cool OS is (op het eerste gezicht anyway :) )

Op een andere heb ik de Debian port voor MIPS draaien met postfix als mailserver. Draait als een trein, alhoewel het wel een klein beetje heiligschennis is natuurlijk ;)
Ik was zelf ook benieuwd of je er zomaar hardware aan kunt hangen en dat kan inderdaad.Je moet alleen iets meer tweaken Als je er bijvoorbeeld een non-SGI harddisk inhangt, moet je zelf een filesystem bouwen (wat vanuit IRIX ook weer niet zo heel moeilijk is, zeker niet als je ff op usenet zoekt...)

Wat betreft je vierde vraag: voor debian/mips geldt in ieder geval dat je vanaf netwerk moet installeren en da''s een erg leerzame ervaring kan ik je vertellen :+

Kijk eens op http://www.debian.org/ports/mips en op http://staf.digibel.org voor meer info

Succes ermee en laat eens horen wat er van geworden is :)

Leander

• JayTaph
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Als je er nog eentje kwijt moet... :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

mca2 > check je mail

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Heren,

Bedankt voor alle tips en aanbiedingen. Hoewel het linux experiment interessant klinkt ga ik toch eerst eens proberen hoe IRIX het zelf doet.

Ik post mijn bevindingen wel over een paar weekjes.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Is jammer, een paar jaar geleden heb ik bij SGI in De meern gewerkt, toen had ik enorm veel irix cd''s.
Aangezien nog ik nog mijn vrienden een sgi bak hadden staan heb ik die cd''s maar weggegooid ;(
''t is zeker een zwaar relaxed OS,in elk geval nooit bluescreens..hoewel...Ik kan me nog een voorval herinneren met een Onyx van ?500.000,-, een vliegsimulator voor de koninklijke luchtmacht en ikke die de hele machine DMV. een knop op de joystick laat crashen.
Daar sta je dan als vakantiekracht..:o

Niet?
[Specs]

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Damned, ik wil ook zown doosje thuis, of zown sparc van Sun ofzow. Lijkt me echt kicken. Mjah, ik moet ook nog steeds proberen Solaris op me i386 te draaien.... dat eerst maar proberen :)

Verwijderd

heb eventueel nog een sparc5 te koop staan...
Pagina: 1