If it bleeds, it can be killed!
Weet je zeker dat je mysql_connect() goed is?
Doe anders een
Doe anders een
PHP:
1
2
3
| <? mysql_connect(arguments) or die(mysql_error()); ?> |
Volgens mij heb ik ooit eens iets gelezen over php, dat als je het in een cron job gebruikt het heel snel dood gaat.
Voor dat soort dingen kun je misschien beter Perl gebruiken.
Succes.
Succes.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik gebruik heel vaak php scripjes in mijn crontab. Gaat altijd prima hoor. bv. om de stats van d.net af te halen ''snachts en die in een DB te stoppen.
Die foutmelding heeft volgens mij nix met die crontab te maken, maar gewoon met het gebruiken van een result vector in je scripje.
Ik zou zeggen, kijk eens in je scripje op regel #604.
Die foutmelding heeft volgens mij nix met die crontab te maken, maar gewoon met het gebruiken van een result vector in je scripje.
Ik zou zeggen, kijk eens in je scripje op regel #604.
mysql_connect($host,$user,$pass) or die("helaas");
dit kan toch niet fout zijn?
Call to undefined function: mysql_connect() in <b>index.php</b> on line <b>15</b><br>
en dat is dus regel 15
erg vaag snap er niks van
en in een browser werkt het wel
dit kan toch niet fout zijn?
Call to undefined function: mysql_connect() in <b>index.php</b> on line <b>15</b><br>
en dat is dus regel 15
erg vaag snap er niks van
en in een browser werkt het wel
Verwijderd
laat me raden, op je server heb je php als module in apache gecompiled, en met je crontab gebruik je gewoon de php binary?
dan moet je die binary opnieuw compilen met mysql support.
undefined function wil zeggen datie het gewoon niet ondersteund (probleem wat hier op het forum trouwens al enkele duizenden keren behandeld is, zoek maar eens in het programming forum)
dan moet je die binary opnieuw compilen met mysql support.
undefined function wil zeggen datie het gewoon niet ondersteund (probleem wat hier op het forum trouwens al enkele duizenden keren behandeld is, zoek maar eens in het programming forum)
ok bedankt.
ik ga wel effe rond zoeken
ik ga wel effe rond zoeken
Pagina: 1