Toon posts:

[BC3] Wat installeren onder BeOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met beos. Ik dowload soms programma''s maar ik weet niet hoe ik ze moet installeren.Er zit geen softwarevalvet installatie programma in en ik kan ook via de console(wat ik weet dan) wat installeren. Lees ik de readme files dan zegt hij dat ik bijvoorbeeld, zoals bij XPM een of andere imakefile of dergelijk wat mee moet doen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit en wat/hoe ik wat kan installeren

Feaster

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Meestal kan je ze gewoon uitpakken in een folder ergens op je hd en vandaaruit opstarten.
Maar heel soms moet je ze eerst compileren.
Bij het ene progje moet je dan eerst de makefile aanpassen en bij de ander kan je gewoon "make" intikken in een terminal-venster vanuit de folder waar je em hebt uitgepakt. Meestal zit er wel een readme bij die het allemaal uitlegt...

Over welk progje gaat het?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

sus

is druk :+

Eehm, BeOS heeft toch geen commandline :?:?

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
geloof dat er sh opzit. Zelfs fortune zit er op :P

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 08 mei 2001 22:28 schreef suspicious het volgende:
Eehm, BeOS heeft toch geen commandline :?:?
En of BeOS er eentje heeft. Heet Terminal en aangezien BeOS posix is, is ook die terminal posix. Je kunt gewoon de linux commando''s gebruiken, hoewel sommige een beetje anders zijn maar dan gebruik je gewoon de help (man commando).
Unix/Linux commandline progs zijn soms zelfs zo onder BeOS te gebruiken. Zo niet dan kun je ze makkelijk naar BeOS porten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen