"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
# rpm -qa|grep kernel
kernel-headers-2.4.2-2
kernel-2.4.2-2
nog andere ideeen?
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
edit: hier om precies te zijn: http://www.nvidia.com/Products/Drivers.nsf/Linux.html
gedaan,
maar weer een fout melding over headers.
moet ik de kernel source ook installem oid?
, maw,
wat moet ik nou precies al geinstalled hebben om deze driver te kunnen compileren?
is dat redhat 7.1, ofwel een 2.4 kernel?
mischien dat de 2.4 kernel te veel verschillen heeft met de 2.2 om met deze drivers te werken?
(Debian, maar dat moet niet uitmaken)
Suc6 ermee, gewoon de tar.gz nemen, dan is het in 2 minuten klaar.
Deze drivers werken trouwens perfect met de 2.4 kernel.
ik heb kernel-2.4.2-2.src.rpm net geinstalled, maar het werkt nog niet.
Redhat doet dit vaak niet zelf zodat het compilen van kernel modules vaak fout gaat.
Post trouwens ff de exacte error, zo is het een beetje moeilijk om het probleem te vinden.
moest niet de .src.rpm hebben maar de source.rpm.
tnx anyway
Je moet in de directory /usr/src een symlink maken die linux heet en die verwijst dan naar /usr/src/linux-2.4.2 (of zoiets).
Een symlink maak je heel eenvoudig door in mc (gewoon mc intypen in de console) naar de goede directory te gaan. Vervolgens ga je naar File...Symlink in het bovenste vak typ je waar de symlink naar moet verwijzen (/usr/src/linux-2.4.2 of zoiets dus) in het onderste vak typ je de naam van de symlink (linux) en klaar!
Veel kernel modules kijken alleen naar /usr/src/linux als je ze compiled. Hopelijk is dat bij de nvidia drivers ook zo want dan is jouw probleem opgelost.
Nog even over de install:
-Eerst de kernel module compilen, dat kan gewoon in X.
-Als dat goed gaat ga je terug naar de console, je moet nu de glx module voor XFree86 compilen, als dit gelukt is ga je naar de XFree86 config file /etc/X11/XF86Config-4 (als die -4 niet bestaat neem je die zonder -4). Edit deze file (kan ook in mc, of in vi of emacs ofzo) in mc is wel makkelijk, ga naar de goede file en druk op F4. Zet bij de section "Module" Load "glx" erbij. Ga vervolgens naar beneden en verander de driver "nv" in "nvidia".
En Quaken maar!
Het zou kunnen dat je de files die met nvidia beginnen in de dir /dev nog even lees en schrijf toestemming moet geven als de 3d acceleratie niet werkt onder een gewone user.
ik zal nu eens eerst gaan kijken of ik wine met die transgaming patch aan de gang kan krijgen.
ben wel benieuwd hoe 3dmark2000 er onder linux uitziet.
btw,
moest ook nog GLcore en dri uitzetten volgens de instal manual, dus heb dat ook maar gedaan.
nogmaals bedankt!
Als je Quake 3 (demo werkt ook denk ik) voor windows al hebt kan je gewoon de linux versie van idsoftware.com downloaden en dan de .pk3 bestanden vanuit je baseq3 directory erbij zetten (of symlinks naar je windows Quake maken, scheelt weer kostbare hd ruimte).
Die glcore en dri hebben bij mij er nooit bij gestaan.
keb wine geinstalled en ik kan nu quake team arena spelen met een framerate rond de 40-50 (geluid is alleen niet echt optimaal) en ook heavy metal 2 ziet er erg goed uit en klinkt ook goed.
hitman weigerde dienst, beweert geen opengl te kunnen vinden.
helaas weigerde wine te compileren met die transgaming patch dus (nog)geen directx en 3dmark scores.:(
ik had linux maar ff geinstalled omdat mijn win2000 install niet meer te repareren was en ik begin me af te vragen of ik win2000 uberhaubt nog wel nodig ga hebben als je net zo goed wine kan gebruiken onder linux.
maar je moet eerst je creditcard gegevens invullen om te bewijzen dat je ouder dan 18 bent.
dat ga ik dus niet doen, keb ook niet zo''n ding,
mag ik jouw credit card gegevens even lenen
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt!!!
Je kijkt blijkbaar niet op de goede plek!
Hier is ie:
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake3/linux/linuxq3a-1.27g-beta1.tar.gz
Je moet niet naar buy quake ofzo gaan maar gewoon naar het Quake 3 gedeelte.
Veel plezier
Cool spel trouwens, tuxracer!
maar ik net niet voor niets de nvidia drivers gecompileerd! Ik kan nu quake gewoon onder linux draaien, das dus wel sneller dunkt me, maar die download kan ik echt niet vinden hoor voor linux.. ook op tucows niet
Unreal Tournament: http://www.fileaholic.com/cgi-sql/file-download.sql/14533
Leer is zoeken.
Ik kan wel zoeken hoor, maar overal waar ik kwam stond de file niet meer op de server, net zoals bij deze link trouwens, Germany werkte nl. ook weer niet. Gelukkig http-australia wel.
En een server hoef ik niet te draaien, ik wil gewoon UT''en....
Er bestaat geen UT-server-demo, dit is gewoon de demo voor linux waar ook een server bijzit.Op zaterdag 12 mei 2001 12:11 schreef banaan-X het volgende:
Tja, dat was dus wel de UT-server-demo. Niet het spel zelf dus.
En een server hoef ik niet te draaien, ik wil gewoon UT''en....
Unreal Tournament Demo v348: Linux Client and Server
Leer is lezen.