[BC3] nvidia geforce2 drivers voor linux?

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik zit hier op een versie redhat7.1 install en heb meteen maar de src rpms van nvidia voor mijn geforce2MX kaartje gepakt.

omdat er voor redhat7.1 geen drivers waren heb ik dus maar die generic src.rpm gepakt.

probleem is dat als ik rpm --rebuild doe dat ik dan vage fout meldingen krijg over mijn kernel.

is het uberhaubt mogelijk om die drivers voor redhat7.1 te installeren of moet ik wachten totdat nvidia zelf met deze drivers uitkomt?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
ziet er naar uit dat de kernel headers al zijn geinstalled en ook de goede versie:

# rpm -qa|grep kernel
kernel-headers-2.4.2-2
kernel-2.4.2-2

nog andere ideeen?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

Het kan wel, maar de drivers hebben de "kernel-headers" nodig. Het moet namelijk uiteindelijk een kernel-module worden. Nog beter zou zijn dat je zelf je eigen kernel gecompileerd hebt staan, maar volgens mij zijn de headers al genoeg. De versie van de headers moet wel exact gelijk zijn aan je draaiende kernel. Als het goed is staat dat pakket gewoon op de RedHat CD.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pak gewoon de .tar.gz :?

edit: hier om precies te zijn: http://www.nvidia.com/Products/Drivers.nsf/Linux.html

• GiLuX
ok,
gedaan,

maar weer een fout melding over headers.

moet ik de kernel source ook installem oid?
, maw,
wat moet ik nou precies al geinstalled hebben om deze driver te kunnen compileren?

• Valium

Valium

- rustig maar -

Ik weet niet wat precies MOET, maar ik weet wel dat het bij mij werkt (via de tarbal dan) en ik heb de kernel-source.

• GiLuX
hmm,

is dat redhat 7.1, ofwel een 2.4 kernel?

mischien dat de 2.4 kernel te veel verschillen heeft met de 2.2 om met deze drivers te werken?

• Valium

Valium

- rustig maar -

kernel 2.4.4....dus dat is goed.
(Debian, maar dat moet niet uitmaken)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
De kernel-source heb je ook nodig!

Suc6 ermee, gewoon de tar.gz nemen, dan is het in 2 minuten klaar.

Deze drivers werken trouwens perfect met de 2.4 kernel.

• GiLuX
raar,

ik heb kernel-2.4.2-2.src.rpm net geinstalled, maar het werkt nog niet.
:(

• Pc123
Heb je wel een symlink staan van /usr/src/linux naar /usr/src/linux-2.4.2 (of zoiets).

Redhat doet dit vaak niet zelf zodat het compilen van kernel modules vaak fout gaat.

Post trouwens ff de exacte error, zo is het een beetje moeilijk om het probleem te vinden.

• GiLuX
het werkt,

moest niet de .src.rpm hebben maar de source.rpm.

tnx anyway :)

• Pc123
Dat lijkt toch erg veel op dat symlink probleem. (Niet dus, die van nvidia kijken dus niet alleen naar /usr/src/linux maar veel anderen doet dat wel)

Je moet in de directory /usr/src een symlink maken die linux heet en die verwijst dan naar /usr/src/linux-2.4.2 (of zoiets).

Een symlink maak je heel eenvoudig door in mc (gewoon mc intypen in de console) naar de goede directory te gaan. Vervolgens ga je naar File...Symlink in het bovenste vak typ je waar de symlink naar moet verwijzen (/usr/src/linux-2.4.2 of zoiets dus) in het onderste vak typ je de naam van de symlink (linux) en klaar!

Veel kernel modules kijken alleen naar /usr/src/linux als je ze compiled. Hopelijk is dat bij de nvidia drivers ook zo want dan is jouw probleem opgelost.

Nog even over de install:

-Eerst de kernel module compilen, dat kan gewoon in X.
-Als dat goed gaat ga je terug naar de console, je moet nu de glx module voor XFree86 compilen, als dit gelukt is ga je naar de XFree86 config file /etc/X11/XF86Config-4 (als die -4 niet bestaat neem je die zonder -4). Edit deze file (kan ook in mc, of in vi of emacs ofzo) in mc is wel makkelijk, ga naar de goede file en druk op F4. Zet bij de section "Module" Load "glx" erbij. Ga vervolgens naar beneden en verander de driver "nv" in "nvidia".

En Quaken maar!

Het zou kunnen dat je de files die met nvidia beginnen in de dir /dev nog even lees en schrijf toestemming moet geven als de 3d acceleratie niet werkt onder een gewone user.

• Pc123
Fijn dat het werkt! Doet Quake het ook? Of tuxracer ofzo?

• GiLuX
keb op het moment alleen een quake3demo voor windoos, maar als je nog een opengl achtig linux spel weet (tuxracer?) die ik ergens vandaan kan halen, graag, iig werken de opengl screensavers.
ik zal nu eens eerst gaan kijken of ik wine met die transgaming patch aan de gang kan krijgen.

ben wel benieuwd hoe 3dmark2000 er onder linux uitziet.

btw,
moest ook nog GLcore en dri uitzetten volgens de instal manual, dus heb dat ook maar gedaan.

nogmaals bedankt!

• Pc123
Tuxracer is inderdaad een OpenGL spel, met tux in de sneeuw van een berg af gaan met 100 km/h :)

Als je Quake 3 (demo werkt ook denk ik) voor windows al hebt kan je gewoon de linux versie van idsoftware.com downloaden en dan de .pk3 bestanden vanuit je baseq3 directory erbij zetten (of symlinks naar je windows Quake maken, scheelt weer kostbare hd ruimte).

Die glcore en dri hebben bij mij er nooit bij gestaan.

• GiLuX
wow!

keb wine geinstalled en ik kan nu quake team arena spelen met een framerate rond de 40-50 (geluid is alleen niet echt optimaal) en ook heavy metal 2 ziet er erg goed uit en klinkt ook goed. :)

hitman weigerde dienst, beweert geen opengl te kunnen vinden.

helaas weigerde wine te compileren met die transgaming patch dus (nog)geen directx en 3dmark scores.:(

ik had linux maar ff geinstalled omdat mijn win2000 install niet meer te repareren was en ik begin me af te vragen of ik win2000 uberhaubt nog wel nodig ga hebben als je net zo goed wine kan gebruiken onder linux. B-)

• Pc123
Je kan de Quake III engine voor linux gewoon gratis downloaden op www.idsoftware.com. Die werkt nog veel beter en het geluid is ook prima!

• Pc123
Die heb je niet meer nodig tenzij je m wil updaten dacht ik.

Heb je ook al Quake 3?

• GiLuX
ja dat heb ik gezien,
maar je moet eerst je creditcard gegevens invullen om te bewijzen dat je ouder dan 18 bent.

dat ga ik dus niet doen, keb ook niet zo''n ding,
mag ik jouw credit card gegevens even lenen ;)

• Pc123
:? :? :?

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt!!!

Je kijkt blijkbaar niet op de goede plek!

Hier is ie:

ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake3/linux/linuxq3a-1.27g-beta1.tar.gz

Je moet niet naar buy quake ofzo gaan maar gewoon naar het Quake 3 gedeelte.

Veel plezier :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een TNT2, en ook de drivers van nvidia geinstalleerd (gewoon gecompileerd), maar kan ik dan nu de kernel source en de 7 paketten die ik nodig had om de kernel source te kunnen installeren weer deinstalleren met rpm -e? of heeft die Nvidia driver die nog nodig?
Cool spel trouwens, tuxracer!

• banaan-X
  • Niet online
nee, nog niet, die wilde ik nu gaan downloaden. >:)

• banaan-X
  • Niet online
Als ik die demo probeer te downloaden (kan alleen maar via 1 website volgens mij...) dan moet je een credit card nummer invullen, maar dan is echt te gek!
Ik wil gewoon die demo ff hebben... Weet iemand toevallig waar de demo nog meer verkrijgbaar is?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

gewoon www.quake3arena.com

ik speel de windows versie met zo''n pointjer ding, echt heel easy

• banaan-X
  • Niet online
pointjer?
maar ik net niet voor niets de nvidia drivers gecompileerd! Ik kan nu quake gewoon onder linux draaien, das dus wel sneller dunkt me, maar die download kan ik echt niet vinden hoor voor linux.. ook op tucows niet

• banaan-X
  • Niet online
Trouwens, unreal tournament demo is ook al nergen te vinden... :?
Hebben jullie soms allemaal de echte versie?

• Pc123
Jep :)

• banaan-X
  • Niet online
Wie helpt me nou even aan de demo-files? Ik mis de 3d-spelletjes in linux zo... :'(

• banaan-X
  • Niet online
bedankt >:)

Ik kan wel zoeken hoor, maar overal waar ik kwam stond de file niet meer op de server, net zoals bij deze link trouwens, Germany werkte nl. ook weer niet. Gelukkig http-australia wel.

• banaan-X
  • Niet online
Tja, dat was dus wel de UT-server-demo. Niet het spel zelf dus. :(
En een server hoef ik niet te draaien, ik wil gewoon UT''en....

• banaan-X
  • Niet online
ik ben dus nog steed op zoek naar die demo-files... :(

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Op zaterdag 12 mei 2001 12:11 schreef banaan-X het volgende:
Tja, dat was dus wel de UT-server-demo. Niet het spel zelf dus. :(
En een server hoef ik niet te draaien, ik wil gewoon UT''en....
Er bestaat geen UT-server-demo, dit is gewoon de demo voor linux waar ook een server bijzit.

Unreal Tournament Demo v348: Linux Client and Server

Leer is lezen.

:Y)
Pagina: 1