Toon posts:

[BC3] Linux newbie: Software ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik wil eens aan de slag met linux, omdat ik de arrogantie, monopolistische houding van microsoft spuugzat ben :(

Ik wil aan de slag met Suse 7.1 (mandrake 8 geeft problemen met installeren - ifeel mouse problemen).

Op mijn win98 doos maak ik voornamelijk gebruik van video-editing software en html editing.

Welke goede software paketten zijn er voor deze toepassingen onder linux ?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Voor HTML kun je (als je die-hard bent en normaal notepad gebruikt) van alles gebruiken zoals Kedit.

Er zijn ook allerlei echte HTML editors, maar ik kan even niet met iets concreets komen. (Ze worden wel met SuSE meegeleverd)

Met dat Video kan ik je niet helpen, maar er is vast wel iets voor te vinden.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Het is geen video, maar wel voor animaties: wat dacht je van Blender ;)

Oja voor video moet je geen windows bak hebben, maar zo''n hele mooie Macintosh :9

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Voor HTML heb je een programma dat heet geloof ik Bluefish, maar dat weet ik niet zeker (de naam dan)
zit ook syntax highlighting bij en verder nog een zooi tooltjes die je bij een ''windows'' editor meestal ook wel tegenkomt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Videoediting software is er oa in de vorm van mainactor
(www.mainactor.de geloof ik, is niet gratis maar werkt er beter dan onder windows *D)
En avifile/aviplay (zoek op freshmeat) is een speler die zelfs divx weer kan geven...

html-editing zijn een aantal opties voor, maar die zijn vaak niet zo goed als de windows varianten :'(
Kedit en vim vindt ik wel een van de prettigste.
Echte (goede) wysiwyg editors ben ik nog niet tegen gekomen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Voor videoediting: Broadcast 2000

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
goeie html editors zijn oa:

- quanta (heel mooi, beetje als allaire homesite)
- webhand
- IBM websphere (niet gratis)

Kijk voor meer info op www.freshmeat.net

Van video editing heb ik geen verstand maar denk dat je dan inderdaad het best een Mac met Firewire ofzo kunt aanschaffen.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

HTML Editors:
* Quanta+: Die werkt best wel goed. beetje een homesite kloon zonder design onzin. (gelukkig) gemaakt voor KDE 2
* Bluefish: op GTK+ gebaseerde editor die veel knoppebalkjes biedt en dialogen.
* mcedit: het programma voor UNIX (zit bij mc)

Videobewerking:
* Broadcast 2000

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

als je een beetje handig geworden bent met linux zou ik zeker ook wine eens proberen. Er zijn windows html progjes die mbv wine onder linux draaien als ik me niet vergis. :)
Pagina: 1