ik heb 1 HD van 15GB in 4 stukjes op C: staat Win2k en ik wil op E: Linux maar kan dat??? want als ik wil gan installeren doet ie een beetje vaag als ik Drive moet kiezen dan kan ik niet op next drukken ofzo beetje vaag wie kan mij helpen????
Verwijderd
Linux werkt zo ie zo niet met driveLETTERS..
Maar je kunt als 3e partities makkelijk linux kiezen hoor..maar geen FAT of FAT32 partitie..ja het zou dan wel kunnen..maar is volgens mij geen kwast die dat doet.. dus:
c: FAT32
d: FAT32
hda3: Ext 32
Maar je kunt als 3e partities makkelijk linux kiezen hoor..maar geen FAT of FAT32 partitie..ja het zou dan wel kunnen..maar is volgens mij geen kwast die dat doet.. dus:
c: FAT32
d: FAT32
hda3: Ext 32
In principe moet het wel kunnen...
Laat linux dan wel je "E:" zelf partitioneren/formateren...
Laat linux dan wel je "E:" zelf partitioneren/formateren...
hoe doe je dat??? heb al wel wat geklooit maar lukte niet echt(tijdens installatie van linux)
ik heb nu wat geprobeert met PM6:
Diks | Partition | Type | Size MB
1 C:Futureman FAT32 4,996,7
1 *: Exten. 9,656,3
1 D:Internet Fat32 1,914,0
1 *:Linux Linux Ext2 5.004,6
1 F:Movies Fat32 2,737,6
Diks | Partition | Type | Size MB
1 C:Futureman FAT32 4,996,7
1 *: Exten. 9,656,3
1 D:Internet Fat32 1,914,0
1 *:Linux Linux Ext2 5.004,6
1 F:Movies Fat32 2,737,6
Je hebt voor Linux minstens 2 partities nodig. Liefst nog iets meer opgedeeld, maar minstens 2.
1) Je werkschijf. Daar staan alle programma''s en je eigen spul.
2) Swap-drive. Linux gebruikt een paarte partitie voor swappen. Schijnt beter te zijn. Dus maak die iig ook aan.
Je kunt ook de ruimte leeg laten en de linux-installatie het zelf laten uitzoeken. Schijnt ook wel goed te werken.
[edit]
Het is je dus gelukt.
In Linux heb je 1 Harde schijf. Andere partities kun je als map op een willekeurige plek erin hangen. (dus /mnt/win_c zou bijvoorbeeld je windows-schijf kunnen worden)
Als ik jou was zou ik maar eens een heleboel gaan lezen, want als je nog niet eens doorhad dat Linux niet met c: en d: werkt en dat je een swapdrive nodig hebt, dan heb je nog een lange weg te gaan.
1) Je werkschijf. Daar staan alle programma''s en je eigen spul.
2) Swap-drive. Linux gebruikt een paarte partitie voor swappen. Schijnt beter te zijn. Dus maak die iig ook aan.
Je kunt ook de ruimte leeg laten en de linux-installatie het zelf laten uitzoeken. Schijnt ook wel goed te werken.
[edit]
In Linux heb je 1 Harde schijf. Andere partities kun je als map op een willekeurige plek erin hangen. (dus /mnt/win_c zou bijvoorbeeld je windows-schijf kunnen worden)
Als ik jou was zou ik maar eens een heleboel gaan lezen, want als je nog niet eens doorhad dat Linux niet met c: en d: werkt en dat je een swapdrive nodig hebt, dan heb je nog een lange weg te gaan.
Linux noemt windows altijd dos... Als je de default dingen laat staan.Op maandag 07 mei 2001 17:04 schreef Future_Man het volgende:
ik heb het nu geinstaleert maar bij opstarten kan ik alleen kiezen uit DOS en LINUX en daar staat Win2k niet meer bij en hoe kan ik met linux op andere partitie kijken ik zie namelijk alleen maar \
wie kan mij helpen??/
Gewoon dos kiezen voor je win2k dus
waar kan ik veel info over Linux krijgen???
nog ff een (dom) vraagje als ik wat wil downloaden bijv ICQ welke moet ik dan hebben niet de EXE moet ik dan de BIN hebben(MAC)??? en waarmee moet ik zoiets dan openen????
Alvast bedankt...
nog ff een (dom) vraagje als ik wat wil downloaden bijv ICQ welke moet ik dan hebben niet de EXE moet ik dan de BIN hebben(MAC)??? en waarmee moet ik zoiets dan openen????
Alvast bedankt...
icq (www.icq.com) is er niet voor linux...
Kijk dan naar www.licq.com
voor info links moet je effe de faq van dit subforum lezen.
Kijk dan naar www.licq.com
voor info links moet je effe de faq van dit subforum lezen.
Verwijderd
Hier op het forum, in de FAQ !Op maandag 07 mei 2001 17:20 schreef Future_Man het volgende:
waar kan ik veel info over Linux krijgen???
Het is NIET heel erg dom om NIET te verzuimen de FAQ te lezen
In de FAQ die je gelezen hebt staan ook nuttige links die je vast al bekeken hebt
En verder hieronder nog een aantal nuttige.
Pagina: 1