[BC3] crontab - linux probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Als ik als root de volgende line toevoeg aan crontab:
0,30 * * * * /home/flushell/halflife/halfstats/run_halfStats.sh

Dan zou me linux bak (RH 7.0) toch elke halve minuut het script run_halStats.sh moeten uitvoeren... of moet ik daarvoor nog meer instellen.. er gebeurd nu namelijk nix :?

Verwijderd

nu runt ie ''m op 0 en 30 minuten na elk heel uur.

probeer es */120 * * * *
zou het moeten doen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En zet een harde enter na die regel... crontab wil nog wel eens bokken als je dat niet doet.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
is elke halve minuut niet een beetje veel voor die halfstats? Die scriptje heb ik ook wel eens gedraaid op een linux halflife dedicated server maar met een beetje grote logfiles deed hij er wel 20 sec. over om alles gegevens te verzamelen. (p166) kun je nagaan wat er gebeurt als hij er 40 sec. over zou doen...

• Jack Flushell
het is maar om te testen.. uiteinedlijk moet ie elke 15 minuten...

Maar werken doet ie nog steeds niet trouwens ... nog meer ideen?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

*/15 * * * * /home/flushell/halflife/halfstats/run_halfStats.sh

ervan maken, cron komt iedere minuut langs dus misschien dat ie 120 niet snapt ofzow..

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Waarom niet 1 keer per minuut "om te testen"?
dus gewoon * * * * * flushell /home/flushell/bla

Je moet ook een gebruikersnaam toevoegen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aangezien cron elke minuut komt, zal ie natuurlijk nooit iets om de halve minuut kunnen :)

stop het dan in een script met sleep 30 ofzo erin, terwijl je het halfStats.sh op de background uitvoert.

Maar een gebruikersnaam hoeft niet als je het met crontab -e (als de user die het moet draaien dus) uitvoert.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hm....

while true
do
sleep 15
/home/flushell/halflife/halfstats/run_halfStats.sh
done

Als je dit doet, eenmalig opstarten en het ding blijft open. Na een reboot weer opstarten. Denk aan de rechten van /home/flushell/halflife/halfstats/run_halfStats.sh

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jack Flushell
Het is gelukt hoor. Ik moest eerst met crontab /etc/crontab een eigen crontab aanmaken en dan crontab -e --> */15 * * * * blabla erin geflikkerd en klaar. Dank allen !
Pagina: 1