[BC3] linux + raid installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
JA ik weet het er zijn een heleboel topics over raid met linux.. maar k heb mijnprobleem toch niet echt kunnen vinden :) of :(
K heb een Iwill ka 266r met een onboard raid controller van AMI. Daar ziiten twee 20 gig hd''s op met raid 0 voor win2k. (twee ntfs partities 5 en 15 gig).
Ja je raad het al het lukt neit om linux te installen. K heb redhat 7.0 en heb alle mogelijke infoi van d ami site gedownload. (om nieuwe boot floppys te maken omdat je schijnbaar maar op een moment partities en raid kan configgen voor linux.
Volgens het pdf filetje moet ik bij de taalkeus op <ctr> <alt> <f2> drukken om in de shell prompt bash# te komen.
Als ik er op druk dan ktijg ik niet een bash# prompt maar een 2-04# prompt (kunnen andere getallen zijn. maar in iedergeval een 2 ). ik kan dan wel fdisk laten lopen en dan krijg ik de optie om te keizen uit :
ide, scisi, of raid. Welke optie ik ook uitvoer het werkt niet. Hij kan niet komen in :
dev/ida/c0d0 (voor raid)
of een andere kan ik niet meer herineren.
Als ik de hele installatie oversla en gewoon op engels druk dan kan hij na een tijdje niet verder omdat er hdd gevonden kan worden...
Wat kan dit zijn ?

K heb zelf het idee dat ik eerst een linux partitie moet maken. Maar weet niet hoe dat moet. (k ben er namelijk achtergekomen dat win98 ook niet verder wil als er geen sys part. is) nu is dit geen win. maar toch ..
snap iemand het nog ..
en weet iemand een oplossing?

greetz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
is er echt niemand hier die mij hiermee kan helpen...
K kan ook niet niet text mode doen .. rijg dan een out range schermpje op mijn monitor .. iets met mijn refreshrate..:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
heb jij toevallig een geforce video kaart!? Probeer dan redhat 7.1

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BC3 Victim
nee matrox . g450dh..
Maar zou ik zonder tekst mode het eerste probleem niet ook tegenkomen?
En ik heb 7.0 !

• BC3 Victim
iemand ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een beetje geduld mag best wel hoor ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
daar heb je helemaalm gelijk in maar k ben gewoon een beetje gefrustreerd aan t raken .. weet ook niet de juiste termen te hanteren in zoek machines op ander apginas enb zo ...

Pagina: 1