[BC3] SuSe + ISDN als router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo...

Ik kwam ergens tegen dat SuSe goed (het beste?) overweg kan met Isdn-kaarten. Is het mogelijk om een versie van Suse te installeren (nog suggesties voor welke versie?) en deze dan te configureren voor gebruik als router?
Het komt op een P133, 1Gb HD.
Eigenlijk wil ik er ook poorten etc. met dichtgooien een bepaalde IP-adressen afschermen van gebruik...

Oja.. als ik echt in een goeie bui ben wil ik ook nog wel eens kijken of ik kan inbellen op deze linux bak, zodat ik ook op de rest van het netwerk kan (Win2000 Server).
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het ook graag...

Alvast bedankt!
gr,
Harm-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux == Linux.

Wat ik wil zeggen is, dat je alle distro''s kunt gebruiken om isdn aaan de praat te krijgen. Dat is iets dat ondersteund moet worden door de kernel. En laten nou alle distro''s een voor 99,9% identieke kernel hebben (sommige distributies hebben een iets gepatchte kernel), die dat gewoon ondersteund.

Tja om als routertje te spelen is de linux-kernel uitermate geschikt.
Verder kan je die poorten ook dichtgooien met progjes als ipfwadm, ipchains, iptables (afhankelijk van welke kernel je hebt)

Hetgeen jij wilt is allemaal makkelijk te realiseren met elke distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zeker,

maar ik meen me toch te herinneren dat SuSe al die rot packages voor isdn in zich heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Ik heb SuSE gebruikt voor ISDN en inderdaad, het werkt makkelijk. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat bij andere distro''s heel anders is. Verder kun je ook makkelijk een firewall (is poorten dichtgooien) configgen, maar ook dat zal bij andere distro''s goed te doen zijn