[BC3] [SuSE71] Klok staat telkens 2 uur voor...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, het klinkt als een of ander vet "DUH"-probleem, maar m''n tijdzone staat dus goed. Ik heb de klok al een aantal malen weer goed gezet, maar na reboot staat ie weer op 2 uur later. Mun bios-battarij is _niet_ leeg ;) (mag ik niet hopen na 6 maanden :P)

Ik snap echt niet waarom die em telkens weer 2 uur vooruit zet, is er een filetje waarin die dat checkt ofzo? Kan ik em ergens forcen om de tijd uit het BIOS over te nemen? (De BIOS-klok staat n.l. goed, want onder Win2k staat het klokje wel altijd goed.)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

GMT?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nee, hij zegt ''CEST'' (was toch Central European Standard Time?)
Ik ben nu tot vannacht weg b.t.w.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 06 mei 2001 15:58 schreef edwinv het volgende:
GMT?
Duidelijker: heb je de time-zone goed ingesteld ?

Groeten,
Marcel

Verwijderd

Heb je niet ingesteld dat de systeemklok op GMT staat ? Geef in yast eens op dat de systemklok op local time staat.

-Desecrator

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens dit sdb.suse.de/sdb/en/html/mjb_wrong_time_71.html berichtje in de suse support database komt dat omdat je een aparte /usr partitie hebt. Er staat ook dat je een petsj kunt downloaden **update van aaabase.rpm** die zou het probleem moeten oplossen

Orkaan

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1