hoe groot moet minimaal je HDD zijn om Mandrake 8.0 te kunnen installeren. Bedoel dan een volledige install.
ben een newbie wat linux betreft, kan iemand mij er wat meer over vertellen
Verwijderd
Afhankelijk van je installatie keuzes kun je je HD indelen. Bij minimale instalatie heb je inderdaad 1,5 wel nodig hou je ongeveer 500 MB over aan vrije ruimte, maar als je wat meer paketten installeerd heb je zeker 2 gig nodig. En dan inderdaad 2x je RAM aan swap !! Veel suc6
heb het zelf op een partitie van 5 gig staan en 600 MB swap en dat draait wel lekker !!!
SWAP != 2x RAM ... Dat is een regeltje uit het 8MB tijdperk. Maar ik heb bijvoorbeeld 256MB RAM, dan beweer jij dus dat ik 512MB SWAP moet hebben?!! Ik heb eigenlijk nog nooit meer als 70MB geswaptOp zondag 06 mei 2001 15:05 schreef behindthesofa het volgende:
zo''n 1.5 Gig + swappartitie (2xRAM zeg maar)
Verder lijkt het me voor de topicstarter handig als die eens gewoon de install guides van mandrake door leest, daar in wordt precies verteld wanneer je hoeveel nodig hebt.
En anders: http://www.linuxnewbie.org
Suc6.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en wat moet "swap" betekenen.
Als ik het goed begrijp moet je dus als je 128 mb intern hebt 256 mb swap hebben?
Als ik het goed begrijp moet je dus als je 128 mb intern hebt 256 mb swap hebben?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nee joh, die regel is achterhaald. 128Mb swap is in de meeste gevallen meeeeeer dan genoeg (en als dat niet zo is, mag je wel es RAM bijprikken
)
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1