[BC3] Linux FTPD verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Beste medetweakers,

Ik heb onlangs de upgrade gemaakt van RH 7.0 naar 7.1. Alles werkte daarna perfect, alleen zijn mijn telnet-server en ftp-server weggevallen. De telnet heb ik weer terug nadat ik de rpms heb weggehaald en opnieuw geinstalleerd. Met mijn wu-ftpd werkte dit echter niet :-(. Kan het zijn dat wu-ftpd ftpd gebruikt? ftpd is namelijk nergens meer te bekennen... kan iemand mij vertellen waar ik de rpm van ftpd kan vinden (cd''s van RH 7.1 geprobeerd en ook gnorpm-internet/www.redhat.com). Ik kan hem namelijk niet vinden.

gegroet,

Carnifex

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

wuftpd staat standaard in je inetd...

\o/

• Carnifex
Hmmz... ik snap het niet helemaal.. Volgens mij is dat wu-ftpd niet een standallone, maar maakt hij gebruik van de mogelijkheden die ftpd biedt. Alleen is ftpd dus geheel verdwenen en ik kan hem nergens vinden :?.
Zit het in een rpm verstopt die geen ''ftpd'' heet?
Ik snap het niet helemaal meer, maar als ik alles instel met wu-ftpd en ik kijk met nmap, dan staat poort 21 niet eens open (ook niet na reboot).

Verwijderd

je gebruikt redhat 7.1 toch :?

als je dan setup in een console intypt staat daar ergens wu-ftpd _EN_ ftpd gewoon...een van de 2 is genoeg hij staat standaard uit.

oja...vergeet niet die firewall rulez van redhat..:)

• Carnifex
hmm, setup... dat had ik nog niet geprobeerd. Ik had xinetd uitgezet omdat deze 2x aanstond via mijn linuxconf-control-control panel-control service activity. Via setup heb ik xinetd weer aangezet, en nu werkt mijn ftp wonder wel weer!
Hoewel er nog steeds in linuxconf staat:

xinetdAutomaticRunning(modified)
xinetdManualRunning

:? waarom 2x xinetd, is dat normaal? :?