[BC3] ppp en Redhat 7.1

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
ik heb maar de overstap gewaagd van Redhat 6.1 naar Redhat 7.1 maar ik krijg mijn demos kabelmodem niet werkend (werkt dus via /dev/ttyS0) normaal kan ik met netconf of linuxconf mijn ppp0 configureren, maar dat kan helemaal niet in Redhat 7.1
En nu is mijn vraag waar hebben ze dat verborgen of moet ik het allemaal handmatig gaan invullen in /etc/ppp/options en zo?
Ik draai geen X want het is een server en dat is dus alleen maar overbodige schijfruimte :)

• Qui-Gon
niemand? er is eigenlijk best wel haast bij want ik zit nu nog steeds op een tijdelijk server. Ervaringen met Redhat 7.0 zijn ook goed, of kan iemand me iig vertellen of het waard is om X te installeren als er echt geen oplossing komt?

Verwijderd

Als''t zo''n haast heeft dan pas je toch die ppp-options aan? Geez zoveel moeite is dat niet.
Iig geen X installeren om ppp in te stellen!

Linuxconf misschien een optie?

• Qui-Gon
In linuxconf kan ik het niet vinden als je goed gelezen hebt, en bij ppp-options heb ik het gevoel dat ik er uren mee moet gaan klooien wil het gaan werken. Ik ben niet zo''n guru die dat zo ff invult.

Verwijderd

Wat lukt er niet?
Wat voor foutmelding?

• Qui-Gon
Ik zit nu niet bij mijn server, dus daar moet ik even op terugkomen.

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 19:39
Je zal waarschijnlijk het bestand pap-secrets (/etc/ppp) nodig hebben daar staan je inlognaam + password in. En chat-ppp* en ifcfg-ppp* (/etc/sysconfig/network-scripts) (modem init en wat instellingen)
Misschien kan je voor de inhoud die van RH7 afkijken.

• Qui-Gon
Met internet-config onder X was het een eitje, binnen 5 min op internet. echt jammer dat zoiets in de console niet bestaat.
Pagina: 1