Het valt op zich wel mee, als je een beetje linux kent kom je ook al een heel eind in een bsd. Enne, er is genoeg hulp online.
Wie kan me op deze vraag een passend antwoord geven? 
Ik heb een P90@120mhz over met 64mb ram en 810mb hd. Daar wil ik graag linux op draaien maar dat moet ik of via diskettes of via ftp installeren want de cdrom drive doet vaag. Nu heb ik RedHat erop gekregen via ftp (wel na 4 keer proberen...super handig dat ie na een half uur alles selecteren en deselecteren opeens doodleuk aangeeft dat je te weinig ruimte hebt in een partitie en je dus weer opnieuw kunt beginnen), maar nu wilde ik eigenlijk een andere distro proberen. Suse lukt niet echt...hij vraagt mijn ip, subnetmask, gateway ip e.d. en uiteindelijk het ip van de ftp server. Het ip van ftp.suse.com pakt ie niet
Mandrake kapte er bij 24% van de installatie ook mee met een kernel panic error en dus vroeg ik me af of ik ooit nog op een fatsoenlijke manier linux via internet op dat ding krijg! Is bijv. debian makkelijk via ftp te installen?
Ik heb een P90@120mhz over met 64mb ram en 810mb hd. Daar wil ik graag linux op draaien maar dat moet ik of via diskettes of via ftp installeren want de cdrom drive doet vaag. Nu heb ik RedHat erop gekregen via ftp (wel na 4 keer proberen...super handig dat ie na een half uur alles selecteren en deselecteren opeens doodleuk aangeeft dat je te weinig ruimte hebt in een partitie en je dus weer opnieuw kunt beginnen), maar nu wilde ik eigenlijk een andere distro proberen. Suse lukt niet echt...hij vraagt mijn ip, subnetmask, gateway ip e.d. en uiteindelijk het ip van de ftp server. Het ip van ftp.suse.com pakt ie niet
Mandrake kapte er bij 24% van de installatie ook mee met een kernel panic error en dus vroeg ik me af of ik ooit nog op een fatsoenlijke manier linux via internet op dat ding krijg! Is bijv. debian makkelijk via ftp te installen?
Probeer eens wat heel anders zoals freebsd www.freebsd.org of netbsd www.netbsd.org
Dat zijn ook heel erg leuke operating systems om mee te klooien en zijn beter in geheugen beheer en de netwerkcode is ook toppie. Ow ja, ook goed vanaf ftp te installeren (:
Dat zijn ook heel erg leuke operating systems om mee te klooien en zijn beter in geheugen beheer en de netwerkcode is ook toppie. Ow ja, ook goed vanaf ftp te installeren (:
is dat niet nog moeilijker dan linux? Ik ben op zich nog een newbie....ik heb wel een linux server draaien en weet enigszins hoe dat ding te beheren maar het is niet voor niets e-smith linux
zowel *BSD (zelf FreeBSD gehad) als Debian laten zich prima via ftp installeren. FreeBSD is niet veel moeilijker, alleen in sommige dingen net ff anders dan Linux. Tis maar waar je smaak ligt...
ach...in een volgend leven lach je er om!
ik denk dat ik toch maar voorlopig bij linux blijf. om daar eerst wat van te leren is handig voor het beheer van mijn server onder de knie te krijgen. daarnaast kost het teveel tijd om twee nieuwe os''en te gaan leren.
Debian is uitstekend via FTP te installeren (heb ik vorige maand een paar keer gedaan), maar dat kan in wezen bijna iedere distro wel...
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
ik heb zelf slechts ervaring met debian via ftp ... gebruik eigenlijk nooit cd''s meer ... via ftp heb je in 1 keer alle geupdate packages ...
Ok, mag jij een keer langskomen en laten zien hoe je Slackware via ftp installedOp zondag 06 mei 2001 00:17 schreef Jotti het volgende:
Debian is uitstekend via FTP te installeren (heb ik vorige maand een paar keer gedaan), maar dat kan in wezen bijna iedere distro wel...
Pagina: 1