De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ns2.wxs.nl - 195.121.1.66
AUB.
Intentionally left blank.
maar deze adressen kan ik niet gebruiken, ik heb de dns + ip''s van de rendo nodig om met internet te kunnen verbinden.
Dit is het voorbeeld,
pingen naar www.rendo.dekooi.nl geen reactie modem knippert wel rx/tx
pingen naar xxx.xxx.xx.xx (ip v rendo) wel reactie....
ik zit hier al de hele middag met de kl**ten en weet het bijna niet meer....
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit had ik al ingesteld zie boven,Op zaterdag 05 mei 2001 17:06 schreef HeNrY het volgende:
[tekst]
mijn dns en nameservers ingesteld in resolv.conf
[tekst]
Verwijderd
2: Heb je misschien iets van een firewall draaien die dns lookups blocked?
1. zover ben ik nog niet, heb al internet verbinding onder linux console en X.
2. nee draait nog geen firewall op alles staat nog wijd open.
het vreemde is onder X kan ik met netscape gewoon naar internet pagina''s browsen.
en in de console kan ik die pagina''s niet pingen.
Dit topic mag van mij dicht!.
Even voor iedereen eigenlijk (dit wordt vaker gevraagd): ik gooi geen topics dicht als het probleem opgelost is, straks zitten we met de helft slotjetopics en dat is niet de bedoelingDit topic mag van mij dicht!.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Verwijderd
je bedoelt pong''sOp maandag 07 mei 2001 22:02 schreef HeNrY het volgende:
Oke, de oplossing was dus dat er op een of andere vreemde wijze de inkomdene ping ''s werden geweigerd.
Dus toch stiekem een firewall aan staan?
[edit]mmm, dan zou pingen naar ip''s ook niet kunnen. /me snapt nog niet wat het was [/edit]