[BC3] [RH Linux 7.0] -> paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb met succes RH Linux 7.0 op mijn PC gezet. Ik heb nu wel een paar vragen. Let op, ik ben nog een newbie met Linux...

Ik heb er voor gekozen om een grafische LILO te hebben, maar die vind ik er niet uitzien. Is het mogelijk om die versie te vervangen door de text versie. En om die meteen te laten opstarten in linux. Ik werk namelijk ook met win2k, en heb BootMagic al als bootloader. Nu moet ik 2x kiezen dat ik linux wil laden.

Ook werkt GNOME niet helemaal goed. Ik wil graag een groter bureaublad, met een hogere kleurdiepte. Ik kon tijdens de installatie kiezen welke ik allemaal wilde gebruiken, en heb alles aangevinkt. Maar, hoe kan ik hem groter zetten? Max. res. 1600x1200, 32 bits

owkee, dat was het geloof ik wel.

Thanks in advance

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Er staat dat je ctrl + X dat je in de textmode van lilo komt. probeer het maar is :)

• sus

sus

Topicstarter
ja, dat klopt. Maar, dat wil ik dus elke keer. Ik vind die grafische LILO er nl. niet uitzien. Dus, kan dat? Of istie gewoon grafisch...

En dan nog mijn gnome-probleempje.

ff vermelden:
video: ATI Rage Fury PRO 32MB
monit: Een of ander onbekende monitor, hoiz 31,5 MHz, vert 60 MHz. Is wel PnP

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik geloof dat je de "message=" uit je lilo.conf moet slopen.
(en uiteraard lilo -v draaien achteraf)

Als je meerdere desktop maten hebt ingesteld, dan kun je die vergroten/verkleinen met ctrl++ (control en plus toets (neem die van je nummeriek deel, dat werkt zowiezo) en ctrl+-

Kleurdiepte kun je (helaas) niet on the fly instellen, dus als ie niet op 32bits draait moet je even je /etc/X11/XF86Config editen en zoeken op DefaultDepth (geloof ik) de waarde die er staat moet je dan veranderen in 24 (niet 32) 1,2,4,8,15,16 zijn andere geldige waarden.
Overigens betekent 24 dat als er 32 bits mogelijk is dat ie dat dan pakt :)

Magoed, aan de specs van je scherm te zien gaat die het niet leuk vinden om op 1600x1200x32 te draaien, dus je zult wel een virtualdesktop (moeten nemen/) krijgen als je dat wilt verhogen...

Verwijderd

Draai het commando setup maar even dan kun je allerlei instellingen makkelijk doen.

suc6

• sus

sus

Topicstarter
Owkee, ik heb inmiddels een hogere resolutie. Waar kan ik zien wat mijn huidige resolutie is??

Alleen, ik werk nu met een laag kleurgebruik. Ik heb in XF86Config al geedit dat hij 24-bits moet wezen, maar dat doet hij dus niet...

Verwijderd

Start in X de control center en kijk bij XFree Server daar staat de resolutie waarin je momenteel werkt aangegeven

Als je een monitor hebt met OSD kun je het ook gewoon daar zien.
Pagina: 1