Toon posts:

[BC3] Mandrake 8.0 + Mouseman + nog 2 probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval al weer een duidelijk gespreksonderwerp, dat scheelt...
ik heb t probleem dat kudzu bijna nooit mijn mouseman wheel detecteert. bijna, want 1 op de 5x ongeveer vindt ie hem, vervolgens gooit ie hem er weer uit.
setup/mouseconfig geprobeerd, levert een standaard op van "generic serial" (geloof ik, zit nu in windoz) en vervolgens geen reactie (geen cursor sowieso). gelukkig heb ik runlevel 3 als standaard ingesteld, want als ik X opstart heb ik (doh, tuurlijk) nog geen muis en soms, random lijkt t bijna wel, hangt de hele GUI zelfs. soms=iets te vaak naar mijn zin :r
ctrl-alt-back werkt dan zelfs niet meer, en hard resetten is nodig...
Btw! consolemuis heb ik nog geen 1x voor elkaar gekregen en hij staat op zn ps/2, niet usb

Ik was zelf op zich wel gewend aan gpm, iemand enig idee of dat ergens apart vandaan te halen is, of uberhaupt te gebruiken valt onder mandrake? moet bijna wel... is toch wel bijna redhat :P

tweede probleem, maar daar valt wel gewoon mee te werken, iedere keer als ik klaar ben met booten dan verschijnt er heel sneaky na de loginprompt nog een soort van hardware probe. Ik ben er wel al achter dat t een Super I/O (WinBond blahblahblah melding...) probe is, maar hoe zet ik dat kutding uit!!!??

hehe, ok, derde is dat ik dat vorige wel kan oplossen als ik een nieuwe kernel ga bakken zonder super-io supp, maar dat weigert welke kernelsource dan ook met mijn hardware. Is een Asus a7v133 met onboard promise ultra100. "aha" hoor ik jullie denken, nouw.. Mandrake 8.0 installeert, in tegenstelling tot 7.2, prima, zonder extra SCSI/RAID-drivers. geen extra kernel-argumenten, gewoon prima. maar welke source-versie dan ook geeft me foutmeldingen... Iemand enig idee hoe mandrake dit in godsnaam heeft gedaan? met de configbestanden in /boot kom ik niet ver, alhoewel ik die niet 100% heb overgenomen... Ik zal trouwens de foutmeldingen opnieuw te voorschijn toveren, die heb ik niet bij de hand.

Ik weet niet, leuk dat t installeert, maar met al t opstartgeklooi van 7.2 was het in gebruik voor mij wel wat beter... vooruitgang=? |:(

ow ja... die vergat ik nog, hdb geeft errors. logisch want die is er niet :+
hde en hdf zijn 2 harde schijven op de ultra100 primary master/slave
dvd op PrMa normaal, en een cd-rw op SeMa normale ide. hda en hdc lijkt me.
vervolgens detecteert hij mn matshita cd-rw tot 3x toe, kewl.. kan ik eindelijk packetwriten >:)
en zet in mn /mnt dir 3 cdrom-mounts waarvan 1 dus een error opleverde (die dus wel al uit fstab gehaald)
is wel vrij abstract, maar misschien dat er iemand iets weet...

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
hmm lang verhaal, helaas kan ik je niet helpen. ik wil ''m wel ff voor je omhoogschoppen want ''t is zonde om hier geen replies op te krijgen ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Euhm..

Dus jouw computer reageert ''random'' op de muisprobe?

Dat lijkt mij best lollig. Een computer bestaat uit nulletjes en eentjes en random probebehaviour kan dus theorethisch gezien niet (ik geloof je overigens best, het is alleen supervreemd).

Ik zou zeggen - neem lekker redhat eens. Redhat mag iets minder cutting-edge zijn maar is in elk geval superstabiel, iets wat Redhat nou juist meer de "bedrijfs-gerichte distribuetie" maakt vergeleken met mdk.

Dat zou de stabiliteit wel eens omhoog kunnen schoppen.

Verder, neem als je een kernel wilt compilen liever de officiele kernels van www.kernel.org. Ze zijn misschien teringgroot om te downloaden maar dan kunnen veel meer mensen je helpen met jouw errors.

Last but not least, PS/2 of USB muis maakt in 2.4.x kernels niet meer uit, je kunt je muis gerust op USB zetten. Misschien dat ie dan wel fatsoenlijk wordt gedetecteerd.

en zet desnoods kudzu uit als je muis eenmaal goed is gedetecteert - kudzu is toch waardeloos (persoonlijk mening van een linux-freak).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik Mandrake had geinstalleerd was dat het de *eerste* distributie is die zonder problemen mn Promise Onboard Ultra100 IDE-controller accepteert. RH7.0 weigerde ik omdat ik geen zin heb in een MS-achtige patch-policy. RH7.1 schijnt beter te zijn, maar nog niet geprobeerd.

Zelf werk ik trouwens het liefste met Debian, maar die startte de installatie niet eens op met mijn controller-device (storm linux ook niet)... Ik kan trouwens best een officiele kernel nemen, ik doe normaal gesproken niets liever, maar echt geweldige ondersteuning voor die Promise biedt die ook niet en ik heb geen zin in een zelfgebakken kernel waar ik vastzit aan 100 SCSI- en IDE-modules op mn schijf ;)