Toon posts:

[BC3] Soundblaster probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met het installeren van mijn soundblaster live in suse 7.

Een aantal maanden geleden heeft hij het indezelfde pc met die distro prima gedaan. Nu ben ik een aantal dagen terug weer opnieuw begonnen en nu bemerk ik tot mijn verbazing dat hij niet werkt. Ik blijf continu de melding krijgen dat de kernel-module snd-card-emu10k1 niet geladen kan worden. Ik heb de kernel eens bekeken, sound support aangezet (modulair) maar dat helpt niet. Ik heb de hele boel opnieuw geinstalleerd in de veronderstelling dat ik in het systeem zelf iets vernaggeld had (als newbie gebeurt dat nogal eens) , maar aan het einde van de installatie geeft hij dezelfde melding. Ik weet 100% zeker dat ik de vorige keren nooit iets hoefde te wijzigen, de module werd gewoon herkend en in yast2 kon ik alles gewoon instellen.

Wie bied hulp?

Verwijderd

issie nie stuk? :)

Verwijderd

of heb je hardware toegevoegd? IRQ conflict?

less /proc/interrupts

onder sue weet ik het niet, maar onder mandrake wil sndconfig wel eens helpen.

/me heeft het btw een keer voor elkaar gekregen de sndblaster dubbel te installeren. Zowel met drakconf (mandrake) als met sndconfig.
Vond ie ook niet lekker.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
deze computer ,rechter muis knop.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
hoi remco hier ,had identieke probleem.
ga naar aparaatbeheer,emulatie opzoeken,tabblad settings,allow lpt sharing aanvinken,toepassen,opnw opstarten.
dan zou die het moeten doen.
grt remco :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
issie nie stuk?
of heb je hardware toegevoegd? IRQ conflict?
Ik heb een tripple boot systeem en in de andere configs (win2000 en win98) werkt tie perfect.
ga naar aparaatbeheer,emulatie opzoeken,tabblad settings,allow lpt sharing aanvinken,toepassen,opnw opstarten.
aparaatbeheer? Waar zoek en vind ik dat?

Verwijderd

hey Remco, leer lezen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik dacht al, ben ik nou gek geworden.........

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Remco: even bril opzetten:

Non-Windows Operating Systems
zie jij em ook? ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
ja fuck sorry ,ik ben nogal slaperig.
sorry guys?????????????????
:?

Verwijderd

Topicstarter
Geeft niet, bedoeling was goed......:+

Maar nu mijn probleem.......

iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

uhm, begin eens met hardware uitzetten zodat je irq''s vrij hebt en daar je sndblaster aan kunt hangen :)

• BC3 Victim
Probeer hem te deinstaleren, reboot, en intalleer op nieuw. Kijk ook is in de documentie van je kernel. Ik heb ook een suse 7.1 met soundblaster live lopen, werkt perfect.

Pagina: 1