[BC3] Nog een probleem *zucht* met MPD

Pagina: 1
Acties:

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb nu dus MPD draaien om connectie te maken met inet op mijn FreeBSD 4.3 bak. Dat is allemaal leuk en aardig, maar na een x aantal bytes aan traffic zie ik de performance achteruit gaan. De ping loopt gestaag op, totdat mijn MPD zowat dood is en ik continu deze melding bij het pingen krijg:

ping: sendto: no buffer space available

Tja de foutmelding zegt al genoeg, maar een oplossing is nergens te vinden. En blijkbaar ben ik de enige op internet met dit probleem, want als ik zoek bij google. Dan zie ik nergens een site die dit probleem behandeld. Waar ik wel achter ben gekomen, dat dit probleem ook in de kernel zou kunnen zitten :?. Als ik gewoon lokaal ping (dus niet via MPD) heb ik geen last van die "volle" buffer. Dus ik denk dat het mpd te maken heeft.

Ik heb mpd op verschillende manieren geinstalleerd: voor geïnstalleerde package via /stand/sysinstall en een keer geprobeerd via de ports collectie (gecompiled dus). Ook met de patch en zonder de patch. Maar ook dat mocht niet baten.

Weer een "HELP?!" dus :+:)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Vaagharses
Ik haal dit topic toch maar weer omhoog, omdat ik voor dit probleem nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.

Hopelijk is er iemand die een idee heeft om dit probleem op te lossen. Het enige wat ik heb gevonden was, dat het misschien aan IPNAT ligt, maar dat was ook een onbeantwoordde vraag op een of ander forum(zelfde probleem trouwens).

Ik begin er bijna aan te denken om over te stappen op Linux, openBSD of Solaris 7 als ik die ergens kan vinden :+ voor mijn inetserverbakje

Want FreeBSD is leuk, maar het wil voor geen meter werken met VPN, PPTP was baggertraag en MPD-3.2 op 4.2 heeft last van vastlopers als ik ga naar ftp.nl.uu.net en MPD-3.2 op 4.3 heeft last van een No buffer space available.

Alles geprobeerd: opnieuw installeren, alles opnieuw compilen.

kan maar een ding zeggen nu: :?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Voorderest is FreeBSD wel oke, alleen dat pppoe is zwaar kut: ik haat het ook, omdat een ftp install ook niet mogelijk is |:(. Waarom heeft kpn niet voor Bridged Ethernet gekozen... Dat had een hoop gezeik gescheelt.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op IRC had iemand er laatst ook last van, precies dezelfde verschijnselen. Probeer dit eens in je kernel te zetten (als je dat nog niet zo hebt):

options NETGRAPH_PPP
options NETGRAPH_PPPOE
options NETGRAPH_PPTPGRE

Kom anders ff op #freebsd.nl (IRCnet), want ik weet zelf niet precies hoe het probleem ook al weer opgelost is :)

• Vaagharses
Ik zal het uitproberen, ik heb nu namelijk alle Netgraph onderdelen meegecompiled |:( En anders zal ik wel ff op IRCnet gaan kijken. Thanks :)

• Vaagharses
Er zijn meerdere mensen met dit probleem en die hebben ook geen oplossing gevonden |:(. Mij wordt aangeraden om PPTP te gebruiken, Nou had ik in het verleden daar ook slechte ervaringen mee ;)

[Oproep aan Paz:] Jij hebt MPD toch goed werkend gekregen onder FreeBSD ??? Hoe ziet je kernel config er uit, want het zou bij mij aan een verkeerde kernel kunnen liggen.