Toon posts:

[BC3] Linux/WinMe Dualboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe je tijdens de installatie aangezien je vanuit windows geen linuxpartities (ext2 fs) kan formatteren.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb ff door Search gebladerd en heb op bijna al mijn vragen antwoord gevonden. Ik wil dus WinMe met Linux combineren.
Ben op Linux gebied een Newbie, dus graag nog last-minute advice over het creeren van dualboot met Linux.
System Specs
C: 15 GB (WinMe)
D: 15 GB (Leeg)
Is het verstandig op D: eerst te formatteren in Linuxpartitie of kan dat beter tijdens de installatie?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op vrijdag 04 mei 2001 22:24 schreef balou het volgende:
Dat doe je tijdens de installatie aangezien je vanuit windows geen linuxpartities (ext2 fs) kan formatteren.
Dat kan wel met Partition Magic of een andere tool natuurlijk. Maar het gaat idd even goed tijdens de installatie.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ik neem aan dat dat wel met PowerQuest PartitionMagic 6.0 kan

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Nog ff een vraagje, welke kan ik het beste gebruiken; Linux Mandrake 8.0 of RedHat 7.1 of een andere versie?

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/16795

Of anders even de FAQ bekijken.

Verwijderd

Makkelijk is een lege partitie te maken voordat je linux installeert. Tijdens installatie van linux moet je die partitie verwijderen (daarom is het handig ''m eerst leeg te maken). Dan opnieuw partitioneren.

Bijvoorbeeld zo:
3 tot 4 gig ext2 of reiserFS voor linux zelf (mountpoint = "/") Hoeveel je nodig hebt hangt uiteraard af van hoeveel je gaat installeren :P
256 Mb SWAP
en de rest bijvoorbeeld gewoon FAT32 voor divX ;-) mp3''z mpg''s jpg''s pnp''s gif''s etc..etc..

||
\/

Verwijderd

..KOP.. <> .MUNT.
:) 8-) en/of 8-) :)

Verwijderd

hmm, ik heb nog niet gezien hoe de nieuwere dists als mandrake 8 en redhat 7 het regelen, maar een standaard debian potato (2.2r2) had bij mij nog al de neiging mn logfiles absurd groot te maken...
misschien is het handig een apart filesystem te maken met mountpoint /var om de zooi een beetje binnen perken te houden; daar staan die logs ook onder. ook ext2 uiteraard.
en evt een /boot, maar ''var'' vonnik zelf tot nu toe altijd wel handig.
Pagina: 1