Ik heb op dit moment een klein probleem met NIS (ypbind enz). Ik draai op mijn debian linuxserver een NISserver, mijn FreeBSD bak meldt zich aan op die bak en haalt dan mijn accounts daar vanaf. Opzich gaat dat goed: Ypcat passwd geeft de accounts van mijn debian bak weer op mijn BSD-doos:) ook de SMB server op mijn FreeBSD bak neemt keurig de accounts over.
Alleen als ik via de console wil inloggen gaat het op 1 klein puntje fout: ik krijg na de aanlog message de melding login: /bin/csh :no such file or directory. Ik kan dus wel aanmelden met een Debian account alleen wil hij de shell niet opstarten dus geen toegang. Nou zal me dat natuurlijk een zorg zijn, dat mijn huisgenoten niet bij de console kunnen, maar helaas heeft mijn FTP (proftpd)daemon ook die shell nodig om te kunnen draaien. En zegt nu dus: Password not accepted.
Tegelijkertijd krijg ik een syslogd melding:
USER jeroen (login failed): invalid shell
Hieruit blijkt dus nogmaals dat mijn shelltoewijzing op de een of andere manier niet klopt
Dit staat in master.passwd: +:::::::::/bin/csh
En dit in group: +: *::
Ik heb csh al gechmod met 755
Hoe zou ik dit kunnen oplossen (het lijk wel of er iets geCHROOT wordt).
Alleen als ik via de console wil inloggen gaat het op 1 klein puntje fout: ik krijg na de aanlog message de melding login: /bin/csh :no such file or directory. Ik kan dus wel aanmelden met een Debian account alleen wil hij de shell niet opstarten dus geen toegang. Nou zal me dat natuurlijk een zorg zijn, dat mijn huisgenoten niet bij de console kunnen, maar helaas heeft mijn FTP (proftpd)daemon ook die shell nodig om te kunnen draaien. En zegt nu dus: Password not accepted.
Tegelijkertijd krijg ik een syslogd melding:
USER jeroen (login failed): invalid shell
Hieruit blijkt dus nogmaals dat mijn shelltoewijzing op de een of andere manier niet klopt
Dit staat in master.passwd: +:::::::::/bin/csh
En dit in group: +: *::
Ik heb csh al gechmod met 755
Hoe zou ik dit kunnen oplossen (het lijk wel of er iets geCHROOT wordt).
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?