Toon posts:

[BC3] XFree86: veranderen refreshrate monitor???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de refreshrate van mijn monitor kan veranderen in KDE. Ik heb SuSe 7.1

In windows was het mogelijk om mijn refreshrate van mijn monitor naar 72 Hz te zetten. Ik weet niet hoe ik dat in KDE voor elkaar krijg. Mijn monitor blijft of 80 Hz staan bij 1024 x 768. Trekt het hele beeld krom en moet ik weer allerlei instelling van de monitor veranderen.

De monitor is overigens een 17" Smile CL1716. De videokaart een Monsterfusion. En ik draai Linux met KDE2.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Linux (xfree eigenlijk dus)
Probeert altijd de max refresh te pakken die mogelijk is volgens de specs van wat jij opgaf.
Maar als je dat niet wilt,moet je bij de xconfig (of hoe je x ook wilt configgen) niet al te goed specificeren wat de horizontal en vertical scans zijn (waarde wat lager zetten dus)
Het makkelijkst is dan om een van de default schermen te pakken...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 18:50 schreef ACM het volgende:
Linux (xfree eigenlijk dus)
Probeert altijd de max refresh te pakken die mogelijk is volgens de specs van wat jij opgaf.
Maar als je dat niet wilt,moet je bij de xconfig (of hoe je x ook wilt configgen) niet al te goed specificeren wat de horizontal en vertical scans zijn (waarde wat lager zetten dus)
Het makkelijkst is dan om een van de default schermen te pakken...
Ok, dat moet wel lukken in xast, maar mag ik alleen de maximale verticale refresh rate naar beneden gooien of moet ik dan ook iets doen met de minimum refresh rate. En de horizontale, kan ik die dan gelijk houden... Ik bedoel als ik de max verticale ref rate verander, moet ik de die andere dan ook veranderen omdat ze misschien verband met elkaar moeten hebben?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan de minima laten staan.
En je mag ook 1 van de 2 omlaag doen. Moet je even kijken of het resultaat heeft en dan eventueel de ander ook nog omlaag zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
okay, hardstikke bedankt. Gaat nog niet helemaal soepel. Gekke schermen enzo, maar effe CTRL ALT BACKSPACE en het is weer ok. Ik kom er nu wel. Zal effe mijn specs in windows controleren. probeer ik het in KDE hetzelfde te doen.

(moet binnenkort dit opa-beeldscherm toch maar es vervangen. Shermpje heeft nogal eens de neiging heel langzaam naar links te kruipen. Smile doesn''t make me smile for sure |:( )