[BC3] [SuSE 7.1] Deamons start niet meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Nadat ik een update van SuSE 7.0 naar 7.1 heb gedaan (via ftp) willen mijn deamons niet meer starten... Apache start niet, SMB start niet, etc, etc... Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Zelf was ik op het idee gekomen om mijn oude 6.4 manual er nog es bij te pakken.. na enig rondkijken kwam ik tot de conclusie, dat /sbin/init.d verplaatst is naar /etc/init.d... zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? en zo ja, hoe kan ik dit veranderen?

iemand enig idee?

• Passenger
niemand?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
Supportdatabase van SuSE checken? Daar is meestal erg veel te vinden.

• Passenger
ja, maar ook daar is dit probleem niet te vinden :(

• Passenger
is er verder niemand die weet van af waar deamons gestart worden in suse 7.1? of misschien iemand met een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Kan je ze wel handmatig starten de daemons of helemaal niet.

Sebastiaan

of maak ff een linkie met ln -s /*****
vertel niet alles.

en check het dan nog een keer

Verwijderd

Gewoon met yast! Kan geloof ik ook met yast2 (kan nu niet ff kijken waar, zit ff te windowen :))

Het kan anders gewoon in yast1, systeemadmin -> startup script (geloof ik uit mijn hoofd)

• Passenger
Op maandag 07 mei 2001 14:41 schreef Sebatech het volgende:
Kan je ze wel handmatig starten de daemons of helemaal niet.

Sebastiaan

of maak ff een linkie met ln -s /*****
vertel niet alles.

en check het dan nog een keer
apache/ssh/smb en de hele reutel is handmatig wel te starten, maar ze starten niet meer automatisch! heb al geprobeerd met linkjes (dus een linkje in /sbin/init.d naar een deamon in /etc/init.d) maar ook dat helpt niet! tijdens het booten zie je ook niet bijv: "Starting service SMB" of whatever... terwijl ze allemaal in rc.config WEL aan staan!

• Passenger
Op maandag 07 mei 2001 16:43 schreef Tylo het volgende:
Gewoon met yast! Kan geloof ik ook met yast2 (kan nu niet ff kijken waar, zit ff te windowen :))

Het kan anders gewoon in yast1, systeemadmin -> startup script (geloof ik uit mijn hoofd)
hmzz... je bedoelt het aanpassen van het configuratie bestend? (rc.config dus?) dat helpt niet... daar staan smb/ssh/etc al lang aan!

Verwijderd

heb je ook chkconfig gedaan en opgegeven dat je ze automatisch wil starten? Dit werkt in redhat zo! In suse ???? voor mij. Denk dat dat hetzelfde zal zijn.

MVGR

Sebastiaan

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Je kan zoals gezegd rc.config aanpassen
waar je voor verschillende dingen dan YES moet zetten. Dit kan ook vanuit yast.

Daarnaast is het zo dat als een prog niet start dat hij een lock kan hebben in /var/run
en dat moet je dan weghalen.
Ik begrijp van je dat dat in ieder geval dat dit laatste niet bij jouw het geval is.

• Passenger
Op dinsdag 08 mei 2001 08:30 schreef Sebatech het volgende:
heb je ook chkconfig gedaan en opgegeven dat je ze automatisch wil starten? Dit werkt in redhat zo! In suse ???? voor mij. Denk dat dat hetzelfde zal zijn.

MVGR

Sebastiaan
in suse werkt het niet zo... je moet alles via YaST installeren, en dan kun je het (hetzij via yast of via een editor) via rc.config weer allemaal aanzetten
Op dinsdag 08 mei 2001 08:54 schreef it0 het volgende:
Je kan zoals gezegd rc.config aanpassen
waar je voor verschillende dingen dan YES moet zetten. Dit kan ook vanuit yast.

Daarnaast is het zo dat als een prog niet start dat hij een lock kan hebben in /var/run
en dat moet je dan weghalen.
Ik begrijp van je dat dat in ieder geval dat dit laatste niet bij jouw het geval is.
rc.config is al aangepast, alles staat netjes op YES... maar nog steeds nix!
/var/run staan geen locks, anders zou ik ze ook niet met de hand kunnen starten toch?

oftewel, ik snap dr nog steeds geen hol van... nog meer ideeën?

• Passenger
hmzzz.. ben nog een beetje aan het klooien geweest in rc.config, maar nog steeds wil het niet lukken.. heb es geprobeerd of andere deamons het ook niet doen, maar voor zover ik weet krijg ik alleen routed aan de praat... dat vind ik trouwens wel vaag, aangezien routed ook van /sbin/init.d is verhuisd naar /etc/init.d....
ideeën?

• Passenger
*up*

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

heb je al eens SuSEConfig gedaan.
Let op de case.

Zou niet hoeven bij alleen rc.config aanpassingen.
Pagina: 1