[BC3] Suse 7.1 & Promise Ultra100 Probs.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ben van de week bezig geweest met het installen van Suse 7.1 Alles liep naar behoren na de installatie, alles werkt super. Maar nadat ik heb afgesloten en later weer linux wil opstarten loopt het opstarten vast tijdens het detecteren van mijn Promise kaartje.

Mijn DVD zit op dat promise kaartje, en dat werkt lekker, maar mijn Windhoos HDD die erop zit heeft dan géén zin ofzo. HEt ligt in ieder geval aan linux :(

Onboard IDE0 (Linux HDD)
Onboard IDE1 (CD-ROM)
Promise IDE0 (Windows HDD)
Promise IDE1 (DVD)
(Allen Master)

Hierbij gaat het dus fout!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Fasttrack 100 (op een MSI K7T Turbo-R) maar alleen als
ik de 2.4.x kernel gebruik. Met de 2.2.x kernel werkt het prima. Ik zou zeggen probeer dat eens. Dan is in elk geval je systeem in de lucht, en kun je altijd proberen een 2.4.x kernel te compilen (nieuwere versie en/of andere kernel opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 12:12 schreef Operations het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met een Fasttrack 100 (op een MSI K7T Turbo-R) maar alleen als
ik de 2.4.x kernel gebruik. Met de 2.2.x kernel werkt het prima. Ik zou zeggen probeer dat eens. Dan is in elk geval je systeem in de lucht, en kun je altijd proberen een 2.4.x kernel te compilen (nieuwere versie en/of andere kernel opties)
Mijn systeem krijg ik in ieder geval wel weer in de lucht door de cd er in te knarren en als ie dan vraagt waarvan ie moet opstarten zeg ik hde3 en dan doet ie het wel :?

Ik heb nu zo geplaatst:

Onboard IDE0 (Windhoos HDD)
Onboard IDE1 (CD-ROM)
Promise IDE0 (Linux HDD)
Promise IDE1 (DVD)

Ik kan dus gewoon wel starten vanaf Promise IDE0, alleen dat wilt ie dus alleen als ik eerst met CD geboot heb!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan wel kloppen... je laad dan de kernel van cd, en geeft dan aan welke partitie hij moet mounten als root, en op de cd staat kernel 2.2.18.....
Als je nu je systeem geboot krijgt via die cd dan kan je nu yast starten en kernel 2.2.x erbij installeren, en dan zou je helemaal van de hdd moeten kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Als je nu je systeem geboot krijgt via die cd dan kan je nu yast starten en kernel 2.2.x erbij installeren, en dan zou je helemaal van de hdd moeten kunnen opstarten.
Ik kan opstarten vanaf CD, en ik kan zowel Yast als Yast 2 starten, maar hoe moet ik die 2.2.x erdan bij installen?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zowel van die cd als vanaf mijn HDD draai ik kernel 2.2.18 hoor. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom ie steenhard op zijn bek gaat tijdens het opstarten.

Opstarten vanaf HDE3 (IDE1 Op Promise-kaartje) met Lilo gaat goed tot een bepaald punt en dan staat ie stil.

Opstarten vanaf installatie CD-ROM en dan kiezen voor "Installatie stoppen" ----> "Boort geïnstalleerd systeem" en ik typ dan in "hde3" dan doet ie het super

Wat doe ik fout, ligt voor bijna 100% zeker aan mij want ik ben een NewB

20*350ZO45°

Pagina: 1