Na succesvolle instalatie van mandrake 8.0 of red hat 7.1 springt bij het opstarten van linux voor de eerste keer het beeldscherm op zwart na het doorlopen van alle regels. Volgens mij komt dit door mijn videokaart ati radeon vivo! Weet iemand er wat tegen ???
Verwijderd
hij start dan vast wel de X-server op en dat gaat dus fout. wat je moet doen is booten in textmode (kan je bij mandrake tijdens het booten veranderen geloof ik) en met xf86config je x-server opnieuw instellen. ik heb geen ervaring met radeons, maar ik weet wel dat je in de kernel 2.4.* radeon-support mee kunt bakken..
Verwijderd
Ik heb ook MDK8.0 draaien met een ATI radeon 64 MB VIVO, en de laatste Xfree86 geinstalleerd.
Inderdaad wordt het beeld fff zwart als hij X opstart, maar vlak voordat mijn monitor besluit er mee op te houden, komt er weer een signaal en ziet het er erg gelikt uit.
Oftewel: hier alles OK:9~
Inderdaad wordt het beeld fff zwart als hij X opstart, maar vlak voordat mijn monitor besluit er mee op te houden, komt er weer een signaal en ziet het er erg gelikt uit.
Oftewel: hier alles OK:9~
Verwijderd
Ik wil ook zo''n Radeon gaan kopen, maar heeft iemand al Quake3 en UT gespeeld onder Linux? en is het een beetje speelbaar?
Pagina: 1