Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Als ik vanaf mijn linuxbak mount naar de server mount die ook met samba verbonden is staat er dit
ik mount mijn server met het command: mount -t smbfs -o newjersey //manhattan/ /smb
kan iemand mij helpen
code:
1
2
| tree connect failed: ERSRC - ERinvnetname (Invalid network name tree connected.) SMB connection failed |
ik mount mijn server met het command: mount -t smbfs -o newjersey //manhattan/ /smb
kan iemand mij helpen
Verwijderd
Probeer eerst eens even met smbclient om te kijken of je wel kunt connecten.Op vrijdag 04 mei 2001 10:19 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik heb nu al weer een ander probleem
ik krijg deze fout als ik mount -t smbfs -o newjersey //manhattan/newjersey /smb
code:
1 2 3 Password: session setup failed: code 0 SMB connection failed
usage: smblient //bak/share
Nog iets: gebruik eens het-ipdres ipv baknaam
usage: smbclient //ip-adres bak/share
krijg ik weer het zelfde probleem:
session setup failed: code 0
Ik ga wel ff naar windows toe, misschien geeft ie daar ook een fout aan, ff rebooten
en in windows krijg ik de fout: \manhattan apparaat bestaat niet op het netwerk
install wel ff de source van samba, heb nu de rpm geinstalleerd
Ik ga wel ff naar windows toe, misschien geeft ie daar ook een fout aan, ff rebooten
Als je al in windows een fout krijgt dat het apparaat niet bestaat, waarom zou je dan de Samba sources opnieuw installeren?Op vrijdag 04 mei 2001 10:37 schreef Newjersey_nl het volgende:
krijg ik weer het zelfde probleem:
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
ik doe het altijd zo:
mount -t smbfs -o username=jenaam,password=blaat //server/share /je/mount/point
Vanuit windows machines kun je het probleem krijgen dat samba de encrypted passwd''s van windows niet herkend.
gooi deze regels in een .reg file (met notepad oid.) en de passwd''s worden als plain text over het netwerk gegooid.
dit werkt bij mij onder win''98 en ''ME. Voor 2000 staat ''t ergens anders in de registry (ff zoeken op plain)
Voor onder linux kun je met een parameter meegeven dat ''ie gemount moet worden zonder om een passwd te vragen. (-n geloof ik)
gooi deze regels in een .reg file (met notepad oid.) en de passwd''s worden als plain text over het netwerk gegooid.
code:
1
2
3
4
| REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP] "EnablePlainTextPassword"=dword:00000001 |
dit werkt bij mij onder win''98 en ''ME. Voor 2000 staat ''t ergens anders in de registry (ff zoeken op plain)
Voor onder linux kun je met een parameter meegeven dat ''ie gemount moet worden zonder om een passwd te vragen. (-n geloof ik)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zo te zien draait die andere bak geen samba server.
Verwijderd
Is nergens voor nodig!Op vrijdag 04 mei 2001 14:29 schreef TD-er het volgende:
Vanuit windows machines kun je het probleem krijgen dat samba de encrypted passwd''s van windows niet herkend.
code:
1 2 3 4 REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP] "EnablePlainTextPassword"=dword:00000001
Dit hoeft al sinds een aantal versies niet meer en is alleen maar een security risico (tenzij het netwerk natuurlijk alleen lokaal toegankelijk is.
Zo zou het moeten ja.Op vrijdag 04 mei 2001 14:21 schreef Crookie het volgende:
ik doe het altijd zo:
Daar lijkt het wel op, of die server is helemaal verkeerd geconfigureerd.Op vrijdag 04 mei 2001 14:42 schreef RickJansen het volgende:
Zo te zien draait die andere bak geen samba server.
Verwijderd
show me the shares
smbmount -L computernaam
IP mag ook dacht ik
of is dit weer een suse iets
smbmount -L computernaam
IP mag ook dacht ik
of is dit weer een suse iets
Verwijderd
ik doe het zo :
smbmount //compnaam/public /mnt/smb/compnaam/public/ -o ip=192.168.0.4, usrname, ro
natuurlijk wel ff kijken of je samba server wel gebonden is aan de juiste netwerkkaart, of deze wel connecties toelaat van het IP . M.a.w.: spit smb.conf door
en kijken of je ipchain/tables goed zijn: rc.firewall e.d. bekijken.
Plain text passwords zou ik niet gebruiken, want dan moet je bij elke windows installatie opnieuw de reg veranderen. Encrypted passwords werkt prima.
smbmount //compnaam/public /mnt/smb/compnaam/public/ -o ip=192.168.0.4, usrname, ro
natuurlijk wel ff kijken of je samba server wel gebonden is aan de juiste netwerkkaart, of deze wel connecties toelaat van het IP . M.a.w.: spit smb.conf door
en kijken of je ipchain/tables goed zijn: rc.firewall e.d. bekijken.
Plain text passwords zou ik niet gebruiken, want dan moet je bij elke windows installatie opnieuw de reg veranderen. Encrypted passwords werkt prima.
Pagina: 1