Iemand nog ideeen?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als dat niet werkt automatische repair starten (kan je ook eerst doen, maar op een of ander manier lijkt dit ene keer wel en andere keer niet te werken)
en als allerlaatste mogelijkheid Windows 2000 opnieuw installeren op andere partitie (installatie hoeft niet helemaal, tot ie weer opnieuw opstart) en dan kan je je oude win2k hopelijk weer starten vanuit het nieuwe bootmenu
Verwijderd
Daarna w2k booten en MBR opnieuw aanmaken.
Daarna Bootmagic oid installeren, en je kunt tussen beide kiezen.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
automatische repair van win2k werkt niet, dus toen maar via repair console. fixmbr en fixboot gedaan, dat had hetzelfde effect als fdisk /mbr
en ja ik heb partities aangemaakt VOOR de win2k partitie. Ik dacht ook dat het dan aan boot.ini lag.
het was eerst zo:
fat16(niks) - fat32(win2k)
in boot.ini stond:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional"
nu is het zo:
fat16(niks) - ext2 - swap - ext2 - fat32(win2k)
dus inmiddels heb ik boot.ini veranderd naar:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional"
maar nogsteeds hetzelfde probleem.
btw ik heb geen soft-raid oid.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Juist,volgens boot.ini moet ie booten van je 2e partitie.Op zaterdag 05 mei 2001 01:04 schreef ZwarteFlits het volgende:
het was eerst zo:
fat16(niks) - fat32(win2k)
in boot.ini stond:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional"
Hij probeert dus van een ext2 partitie NT te booten (gaat niet werken duh =)nu is het zo:
fat16(niks) - ext2 - swap - ext2 - fat32(win2k)
dus inmiddels heb ik boot.ini veranderd naar:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional"
maar nogsteeds hetzelfde probleem.
btw ik heb geen soft-raid oid.
ik begin wanhopig te worden..
Je kunt je NT partitie niet doorgeschoven hebben naar 5, kijk in cfdisk of iets dergelijks in linux welk partitie nummer hij heeft (waarschijnlijk 4)
Overigens is het aanmaken van partities _voor_ je boot partitie gewoonweg niet handig met NT-based OS-en (zoals je al had gemerkt)
partities aanmaken VOOR een boot partitie doen we dus niet meer
http://www.winimage.com/bootpart.htm