[BC3] Inloggen op samba en tekst op beeld

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi ik log met mijn windows bak in op mijn samba server. Nu wil ik graag dat ik een popup krijg met een message of the day iemand hier een ideetje voor

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm nooit gedaan maar ik dacht dat linpopup van die berichten kon versturen. Maar hoe dat te configureren icm een aanlog dat weet ik niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Moest je daar op de server geen inlogscript voor hebben ofzo? In dat geval, stuur een message via SMB zelf. smbclient -M, zie man smbclient.

Verwijderd

Met samba kun je een aparte share aanmaken met daarin je loginscript. De share is geloof ik netlogon. Deze verwijst naar een dir. op je linux server. In deze directory kan je dan een persoonlijk loginscript zetten bijv. ger.bat

Is dat wat?

Verwijderd

Ik gok dat een logon-script niet de bedoeling is of wel?
Howel je daar ook wel een MOTD mee af kunt drukken.

Als het goed is heb je een soort van winpopup versie voor linux die i.c.m. samba werkt. Dit betekent wel dat je op je windows computer dus ook winpopup moet draaien. Meer info daarover is op de samba pagina''s te vinden bij de documentatie.
www.samba.org