[BC3] wat kan een 486sx

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds vandaag een 486sx, 3MB RAM en een 400 MB Harddisk, 1MB videogeheugen, geen CD-ROM speler, wel 3,5" diskettestation.
Ik heb al een internet-gateway, wat voor nuttigs kan deze computer nog doen?
Ik zat te denken aan:
-koetje
-ircserver
-misschien fileservertje
-telnetservertje ofzo
-bitchX om meet te chatten ofzo

gewoon om lekker met servertools te prutsen en een kewle uptime te halen.

Verder heb ik de beschikking over een 100 MB zipdrive.

Hoe ga ik dit aanpakken? welke linux moet ik erop zetten (zal wel linux worden denk ik, wordt ik daar misschien ook nog eens goed in, ben nog een beetje een stuntel met linux)

Alvast bedankt voor de reacties!
*D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je ookal een webserver? :)

• BC3 Victim
neeeh nog niet, maar dat hoeft ook niet voor m''n netwerkje en ookniet voor m''n modemverbindinkje, maar alsie dat erbij zou kunnen doen, dan zeg ik geen neeh, maar webserver heeft niet de hoogste prioriteit in ieder geval

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

idd koetje.
Misschien een mailserver???

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 03 mei 2001 21:17 schreef whizzz het volgende:
wat voor nuttigs kan deze computer nog doen?
Mailserver? Kan best leuk zijn met een eigen dhs.org domeintje ofzo... virusscannertje erin... webmailfrontendje erbij... leuk om te doen :)
welke linux moet ik erop zetten
Lees de FAQ :)

Edit: nu zie ik het ja |:(
3mb ram... erg weinig...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

3 mb ram is een serieus probleem als je linux wilt draaien. Bij 4 mb (en zelfs bij 8) moet je bij installen vaak al creatief zijn en je distro erg modden om iets normaal te kunnen doen.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 21:32 schreef TH1J5 het volgende:
3 mb ram is een serieus probleem als je linux wilt draaien. Bij 4 mb (en zelfs bij 8) moet je bij installen vaak al creatief zijn en je distro erg modden om iets normaal te kunnen doen.
Inderdaad, ik heb in het verleden wel eens een notebook met 4MB van linux voorzien, maar dat is echt tweaken en zeker niet aan te raden voor een beginner.

Je kan zeker geen geheugen bijprikken in die 486??

Verwijderd

Classic Games :D

Wolfenstein, Pinball fantasies, Ugh, Prince of Persia, etc, etc :P

Verwijderd

zoek eens met google op tiny linux of op small linux :)

• BC3 Victim
uhm.....neeh geheugen bijprikken wordt wel een probleem, heel oud grijs geheugen zit erin :?
maaruhm...moet ook nog een isa netwerkkaartje hebben nog goede ideeen daaromtrend?
enne.....als linux nix wordt, misschien uitwijken naar een anders OS ofzo? of toch maar windows 3.11 of 3.1 of dos 6.22 eropzetten ofzo? maarjah, liever niet DIE tijd weer :)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
distro: zipslack?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Servowire

prutser:~#

Raam open.... HOP weg met die zooi :Z

:)
Nee met 3mb ram wil niet echt lukken

met papier mache kun je alles maken!!

• BC3 Victim
Het gaat er niet om dat het heel snel draait, hij hoeft ook niet alles te kunnen als het alleen een ircserver is o.i.d. ben ik al blij, als het beestje maar een functie heeft :o

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

uit het raam mieteren is ook een functie (waarschijnlijk eenmalig of je woont op een hoog :P) :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Wat extra reepjes geheugen in persen..
Waarschijnlijk gaat er 30 pins in, en in dat geval heb ik nog wel wat leggen.

Contact me maar even (zie profile).

• BC3 Victim
Je kan met de Debian 2.1 proberen, deze heeft een Lowmem Rescue Disk, hiermee moet je hem wel kunnen installeren.

Verwijderd

Je kunt er DOS en iets van Telix opzetten, de machine met een null-modem aan je linux server knopen, dan heb je een tweede terminal. Kun je dan bijv gebruiken om te irc-en, of bijv. constant systeeminfo op weer te geven (uptime, system load, netwerkverkeer, }:O logs, etc etc)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op donderdag 03 mei 2001 22:39 schreef whizzz het volgende:
maaruhm...moet ook nog een isa netwerkkaartje hebben nog goede ideeen daaromtrend?
Ik weet in Leiden een zaakje waar je voor f 35 of f25 2dehands 3com 10Mbit nic kunt kopen, maar ja, je woont ''verr weg''

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

gaat er niet gewoon simm geheugen in die bak?
(30pins ofzo?)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Waarschijnlijk wel, ik heb anders ook nog wel 64 mb aan simmetjes liggen (van 1 mb per stuk welterverstaan :))
uit oude 486''s
en nog een 468 DX2 Processor 66 Mhz, heb je al wat meer ademruimte.
contact me maar,
MSN rules :)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

nou je het zegt ik heb er ook nog een liggen (ook een dx2 66 geloof ik) dus als je dual 486 wilt draaien >:) meel maar! :)

• BC3 Victim
Bedankt voor alle reacties!
Volgens mij is het inderdaad iets van 30 pins geheugen, maar ik heb er al 4MB bijgeprikt, de Pentium 90 van m''n broer moest wel ff huilen, maar m''n 486 lacht weer :D Dus er zit al 7 MB in, heb nog 2 geheugen-slotjes vrij 8-)
Ik zal zo snel mogelijk contact met jullie opnemen, ik wil gewoon nog wat van die pc maken *D Dat gebrom van em alleen al geeft me al een gerust hartje :+

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gooien :)

Verwijderd

uhm, je hebt al een internet gateway, maar als die PC sneller is dan je 486, kun je de 486 als gateway inzetten. 500 Kbytes/sec kan die wel halen met 3com kaartjes.

CenterICQ erop, OpenSSH erop, klaar :P

• BC3 Victim
jah, cool idee, maar ik heb nog nooit 500 KB/s met m''n 56K modem gehaald :7
centerICQ --> wat moet ik daarmee? ik heb nu Licq op m''n linux-workstation, is centerICQ beter ofzoiets? enne...openSSH, dat is toch een soort telnet, maar dan veiliger

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 21:58 schreef whizzz het volgende:
jah, cool idee, maar ik heb nog nooit 500 KB/s met m''n 56K modem gehaald :7
centerICQ --> wat moet ik daarmee? ik heb nu Licq op m''n linux-workstation, is centerICQ beter ofzoiets? enne...openSSH, dat is toch een soort telnet, maar dan veiliger
Mmm, dan kun je dus zeker die 486 voor internet sharing gebruiken. Snel zat.

OpenSSH is telnet maar dan veiliger ja.
CenterICQ is een text-icq client. Erg handig op die op een server te hebben. (kun je remote inloggen en icq-en als je op school oid zit) maar als je geen kabel hebt is dat niet handig tenzij je 24 u/d tikken wilt betalen. :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ja dat wordt dus Slackware 4.0 of nog lager...

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1