Hoi allemaal,
Alvast even mijn computer waar het om gaat het is een P133 32MB Ram het heeft Linux redhat 6.0 draaien.
Nu wilde ik graag al mijn poorten dicht hebben die ik niet gebruik dit heb ik gedaan door middel van de /etc/rc.3/rc3.d en /etc/rc.3/rc5.d bestanden die hier staan die ik niet wilde heb ik inplaats van een S een K gegeven. ook heb ik /etc/inetd.conf aangepast het werkt allemaal top alleen ik krijg de poort 111 tcp sunrpc niet dicht
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan dicht krijgen??
Alvast bedankt.
Alvast even mijn computer waar het om gaat het is een P133 32MB Ram het heeft Linux redhat 6.0 draaien.
Nu wilde ik graag al mijn poorten dicht hebben die ik niet gebruik dit heb ik gedaan door middel van de /etc/rc.3/rc3.d en /etc/rc.3/rc5.d bestanden die hier staan die ik niet wilde heb ik inplaats van een S een K gegeven. ook heb ik /etc/inetd.conf aangepast het werkt allemaal top alleen ik krijg de poort 111 tcp sunrpc niet dicht
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan dicht krijgen??
Alvast bedankt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
symptoombestrijding, beter is te kijken welk proces dit is verbonden en dan te kijken wat hoe en waarom dit proces wordt gestart. begin eens met netstat -a --inet -p voor het achterhalen van het programma dat die poort in gebruik heeft.Op donderdag 03 mei 2001 17:51 schreef skiewiel het volgende:
ipchains -A input -j DENY -p tcp -l -s 0.0.0.0/0 -d JE_IP 111
ff in rc.local zetten..
Dit neemt niet weg dat een goede firewall altijd wel op zijn plaats is, alleen port 111 blocken omdat je niet weet wat erachter draait is geen goede firewall. (Alles dichtgooien en dat wat je wel wilt hebben openzetten al beter, alles dichtgooien wat en wat je wel wilt openzetten en ervoor zorgen dat er geen meuk draait die je niet wilt traaien is het beste)
P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,
rpc.portmap (oid) killen.
Verwijderd
je kan ook met /usr/bin/socklist even kijken welke port door welk programma wordt gebruikt.
THX !!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1