[BC3] Iemand ervaring met PHPsysinfo???

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb zojuist het phpsysinfo rpm pakketje geinstalleerd op mijn e-smith bak nadat ik had gelezen dat het systeeminfo via een website weergeeft en dat leek me natuulijk wel mooi.
Maar nu heb ik het geinstalleerd maar ik heb geen flauw idee hoe ik dan nu die systeeminfo te zien krijg :? Iemand ervaring hiermee en me kan vertellen wat ik nu moet doen?

Verwijderd

is toch gewoon een .php bestand die je in ergens moet neerzetten wat aanspreekbaar is over internet.
Waarom een rpm? hoeft toch niets gecompileerd te worden? volgens mij had ik toen gewoon een .tar.gz file

Verwijderd

Waar kun je die downloaden ?

• MinddiggerNL
Op donderdag 03 mei 2001 14:25 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
is toch gewoon een .php bestand die je in ergens moet neerzetten wat aanspreekbaar is over internet.
Ja? En hoe doe ik dat? Het enige dat ik ooit al eens met php heb gedaan is een mailform gemaakt en verder niets. Dus ik zou zo ff niet weten hoe ik dat moet doen.
Waarom een rpm? hoeft toch niets gecompileerd te worden? volgens mij had ik toen gewoon een .tar.gz file
Ja dat kan...geen idee. Maar ik heb hem hier vandaan:
ftp://neddix.dyndns.org/pub/e-smith/packages/RPMS/noarch/
En daar staat ie dus als rpm file :)

Maar als je me misschien wat meer info zou kunnen geven over hoe ik nu die php file kan aanspreken en die sysinfo kan zien zou ik dat zeer op prijs stellen.

Verwijderd

Misschien een triviale vraag, maar heb je wel een webserver draaien??

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 14:33 schreef The Daan het volgende:
Misschien een triviale vraag, maar heb je wel een webserver draaien??
die PHP ondersteund.

Verwijderd

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
je moet gewoon zorgen dat je al die files in je directory zet die via je webserver aanspreekbaar is, dan gewoon http://jeipofzo/index.php openen in je browser, simple as that

• MinddiggerNL
Uiteraard draai ik een webserver, en wel op mijn e-smith linux bak. En die ondersteund ook nog een PHP4!!
Op donderdag 03 mei 2001 15:02 schreef kieskes het volgende:
je moet gewoon zorgen dat je al die files in je directory zet die via je webserver aanspreekbaar is, dan gewoon http://jeipofzo/index.php openen in je browser, simple as that
Ik heb die file die in de post hierboven staat zojuist eens gedownload en bekeken en hier staat tenminste een install file in. Dat schept al ietsje meer duidelijkheid.
Ik heb dus die files uitgepakt in de html dir waar ik alle bestanden heb staan van mijn primary website op de server maar als ik www.minddigger.com intik (minddigger.com is mijn domein) dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: Failed opening ''/home/e-smith/files/primary/html/index.php'' for inclusion (include_path=''.:/usr/share/php'') in Unknown on line 0
Ik moet nog maar eens even beter lezen denk ik hoewel ik het niet helemaal begreep maar als iemand al zo snel hiervoor een oplossing weet hoor ik dat graag :)

Verwijderd

foutje in je php.ini zo te zien

die : mag er niet staan

• MinddiggerNL
oké...die file heb ik inmiddels gevonden en ik heb die : weggehaald dus waarschijnlijk werkt het nu. Er staat echter dat je hiervoor moet zorgen:
make sure your ''php.ini'' file''s include_path entry contains ".".

Is dat hiermee gebeurd?

En er staat vervolgens dat ik de webserver opnieuw moet opstarten. Hoe kan ik die webserver (apache is dat neem ik aan he?) van mijn e-smith bak herstarten zonder de hele linux pc opnieuw op te hoeven starten? of gaat dat niet om een aparte "module" te rebooten?

• MinddiggerNL
het is al opgelost. Bedankt voor de moeite!
Ik heb de files ook eens ff in een ibay voor een andere website op mijn server gezet en daar doet ie het wel. Dat is dus een bekende bug in e-smith (alleen wist ik niet dat het in mijn versie ook zat, dacht alleen in nieuwere) dat ie geen php ondersteuning geeft in de primary ibay voor de primary website.

Verwijderd

Pagina: 1