[BC3] Ati Radeon onder Mandrake 8?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil binnenkort Mandrake 8 gaan installeren. *D Mijn Ati-radeon 32MB SDR staat in bestelling. Maar... is hier wel een Linux-driver voor? :?
Is deze driver in prestatie te vergelijken met die van de nVidia GF2?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Niet dat ik zelf een Radeon heb, maar als het goed is werkt ut in 1x en hoef je zelfs alleen maar je Xwindows config aan te passen om een glx module te loaden, en je heb 3D...
makkelijker kan niet lijkt me.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
Radeon wordt ondersteund vanaf XFree4.0.2. Mandrake heeft 4.0.3 dus....no problemo.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• BC3 Victim
Net informatique aan de lijn: mijn Radeon 32MB SDR is niet leverbaar. Nu is de keuze tussen de dure Ati 64MB DDR Vivo (met 10% korting) of gewoon een Geforce2MX.

Nu is het voor mij dus heel belangrijk om te weten:

1: Presteerd de ATI 64MB, net als onder Windows, duidelijk beter dan de Geforce2MX? Of zijn de drivers puur voor 2D?

2: Zijn de drivers net zo goed als die voor de Geforce2MX of zijn ze snel geschreven en buggy?

3: Is de Ati Video in/out onder linux bruikbaar?

4: Newbie: kan ik makkelijk de juiste drivers installeren?

Alvast bedankt :) , ik hoop dat ik de juiste koop doe, ik wil geen Fl. 600,- uigeven en dan een kl_te-ondersteuning voor Linux hebben!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

koop die Radeon...nVidia is klote met Linux support, geen open source drivers, alleen binaries :r :r :r

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 05 mei 2001 21:14 schreef fkooman het volgende:
koop die Radeon...nVidia is klote met Linux support, geen open source drivers, alleen binaries :r :r :r
Ja dat is wel zo, maar de drivers zijn best wel goed. In ieder geval werkt OpenGL redelijk. Ati heeft volgens mij geeneens OpenGL drivers voor XFree.
Stomme zet trouwens van NVidia om de drivers niet OpenSource te maken. Dan gaat de ontwikkeling toch veel sneller!

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Nvidia maakt de drivers niet open source omdat er dingen van SGI in zitten voor de echte open GL support. En verder wil Nvidia hun intelectuele eigendomen niet openbaar maken voor de concurrentie.

• BC3 Victim
Okee, 1 reactie voor de Geforce en 1 voor de Ati.
Op www.linuxhardware.org/article.pl?sid=01/03/19/0357219&mode=thread
lees ik dat de geforce goede drivers heeft en de ati hele buggy. Die van Ati zijn open source en zouden in de nabije toekomst beter worden. Het artikel is van 18 Maart. Mijn vraag eigenlijk: zijn de Ati drivers intussen WEL goed geworden?

Ik heb flink zitten searchen, maar alle artikelen zijn 2 of 3 maanden oud!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb zelf een Radeon 32MB DDR, maar superuitgebreide linux-support is er niet hoor.
Je hebt geen DRI-support, geen hardwarematige 3D (niet dat ik ooit moeite heb gedaan om ''t ooit werkend te krijgen), etc. Echter wel XAA acceleratie (da''s volgens mij de enige acceleratie die ie tot nu toe heeft). Het draait wel een stuk harder dan m''n vorige PCI RagePRO, maar volgens mij zou ''t nog wel een heel stuk harder kunnen.

Hopelijk zit er in XFree86 4.1.0 wel uitgebreidere support voor de radeon. Die X ''schijnt'' halverwege/eind mei ergens uit te komen.
Pagina: 1