De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
makkelijker kan niet lijkt me.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Nu is het voor mij dus heel belangrijk om te weten:
1: Presteerd de ATI 64MB, net als onder Windows, duidelijk beter dan de Geforce2MX? Of zijn de drivers puur voor 2D?
2: Zijn de drivers net zo goed als die voor de Geforce2MX of zijn ze snel geschreven en buggy?
3: Is de Ati Video in/out onder linux bruikbaar?
4: Newbie: kan ik makkelijk de juiste drivers installeren?
Alvast bedankt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ja dat is wel zo, maar de drivers zijn best wel goed. In ieder geval werkt OpenGL redelijk. Ati heeft volgens mij geeneens OpenGL drivers voor XFree.Op zaterdag 05 mei 2001 21:14 schreef fkooman het volgende:
koop die Radeon...nVidia is klote met Linux support, geen open source drivers, alleen binaries![]()
![]()
Stomme zet trouwens van NVidia om de drivers niet OpenSource te maken. Dan gaat de ontwikkeling toch veel sneller!
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Op www.linuxhardware.org/article.pl?sid=01/03/19/0357219&mode=thread
lees ik dat de geforce goede drivers heeft en de ati hele buggy. Die van Ati zijn open source en zouden in de nabije toekomst beter worden. Het artikel is van 18 Maart. Mijn vraag eigenlijk: zijn de Ati drivers intussen WEL goed geworden?
Ik heb flink zitten searchen, maar alle artikelen zijn 2 of 3 maanden oud!
Je hebt geen DRI-support, geen hardwarematige 3D (niet dat ik ooit moeite heb gedaan om ''t ooit werkend te krijgen), etc. Echter wel XAA acceleratie (da''s volgens mij de enige acceleratie die ie tot nu toe heeft). Het draait wel een stuk harder dan m''n vorige PCI RagePRO, maar volgens mij zou ''t nog wel een heel stuk harder kunnen.
Hopelijk zit er in XFree86 4.1.0 wel uitgebreidere support voor de radeon. Die X ''schijnt'' halverwege/eind mei ergens uit te komen.