Sign of my Time
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk dat je met de search toch wel een antwoord hierop had kunnen vinden toch.
There is no art to find the minds construction in the face
Okay ik ben even wezen neuzen...
Je kan heel veel downloaden op die servers. Wat heb ik nou allemaal nodig om een installatie cd-rom te maken die ik kan installeren waarna ik een werkend systeempje heb waar ik ook nog iets mee kan?
Ik zie door de rijstebrij het bos niet meer!
Je kan heel veel downloaden op die servers. Wat heb ik nou allemaal nodig om een installatie cd-rom te maken die ik kan installeren waarna ik een werkend systeempje heb waar ik ook nog iets mee kan?
Ik zie door de rijstebrij het bos niet meer!
Sign of my Time
Download als je een brander hebt een ISO. Van welke distributie, moet je zelf weten.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
md5sums,
mandrake71-inst.iso,
mandrake71-ext.iso
Deze heb ik gevonden op ftp://ftp.linuxberg.com/pub/distributions/Mandrake/Mandrake-iso/
Welke moet ik nu branden en wat is md5sums? of betergezegd hoe werkt het?
Alvast bedankt
mandrake71-inst.iso,
mandrake71-ext.iso
Deze heb ik gevonden op ftp://ftp.linuxberg.com/pub/distributions/Mandrake/Mandrake-iso/
Alvast bedankt
Sign of my Time
Das Mandrake 7.1, die is superoud! Niet doen dus.
Je moet Mandrake 8.0 hebben, kijk maar eens op de 2 supersnelle mirrors: ftp.nl.uu.net en ftp.wau.nl
Je moet Mandrake 8.0 hebben, kijk maar eens op de 2 supersnelle mirrors: ftp.nl.uu.net en ftp.wau.nl
misschien moet je even iets minder nederlander zijn, en gewoon een distro voor 100 piek kopen... dan heb je meteen je hele distro bij elkaar, en heb je er ook en leuk boekje bij waarin precies staat uitgelegd hoe alles werkt...Op donderdag 03 mei 2001 11:33 schreef Wilfred het volgende:
md5sums,
mandrake71-inst.iso,
mandrake71-ext.iso
Alvast bedankt
McFraGG de gekste !!
Dat heb ik al een keer gedaan maar toen was er 1 cd van de 7 niet in orde ik heb toen (vorig jaar) een week of twee geprobeerd LINUX aan de praat te krijgen maar tevergeefs. Omdat ik Via Internet had besteld en te weinig Nederlander ben en het inmiddels al een maand later was heb ik niet het hele handeltje teruggestuurd.
Nu ik ADSL heb wil ik graag zoveel mogelijk downloaden! Het boek heb ik al doorgenomen en ik weet ook ongeveer hoe ik het zou moeten installeren.
Ik heb echter nog nooit een ISO gedownload en gebrand vanaf het Internet domweg omdat dat met een 56K modem veel te lang duurt!
Het leek me dus wel leuk om dit eens te proberen en warom dan niet met LINUX? Tuurlijk kan ik wel weer een meyer uitgeven aan een distributie ik zit tenslotte in de IT.. maar dat is gewoon niet leuk genoeg!
Zo, Nu weten jullie ook warom ik het doe.
Nu ik ADSL heb wil ik graag zoveel mogelijk downloaden! Het boek heb ik al doorgenomen en ik weet ook ongeveer hoe ik het zou moeten installeren.
Ik heb echter nog nooit een ISO gedownload en gebrand vanaf het Internet domweg omdat dat met een 56K modem veel te lang duurt!
Het leek me dus wel leuk om dit eens te proberen en warom dan niet met LINUX? Tuurlijk kan ik wel weer een meyer uitgeven aan een distributie ik zit tenslotte in de IT.. maar dat is gewoon niet leuk genoeg!
Sign of my Time
ok, dat klinkt duidelijkOp donderdag 03 mei 2001 11:47 schreef Wilfred het volgende:
Dat heb ik al een keer gedaan maar toen was er 1 cd van de 7 niet in orde ik heb toen (vorig jaar) een week of twee geprobeerd LINUX aan de praat te krijgen maar tevergeefs. Omdat ik Via Internet had besteld en te weinig Nederlander ben en het inmiddels al een maand later was heb ik niet het hele handeltje teruggestuurd.
wat is dan beter Redhat of Mandrake?
Verwijderd
MD5Sums is een getal wat je kan gebruiken om te controleren of het bestand volledig is aangekomen zoals het ook op de server staat, omdat dit getal berekend is aan de hand van de file en een uniek getal is. Zoek even op MD5 anders
Download gewoon een iso van Redhat 7.1 of Mandrake 8.0
De inst file is de installatie CD-Rom de ext file is de file met extra programma''s etc. erop. Heb je dus niet perse nodig.
Desnoods haal je het binnen bij tucows
http://uunetnl.linux.tucows.com/distribution.html
Succes
Download gewoon een iso van Redhat 7.1 of Mandrake 8.0
De inst file is de installatie CD-Rom de ext file is de file met extra programma''s etc. erop. Heb je dus niet perse nodig.
Desnoods haal je het binnen bij tucows
http://uunetnl.linux.tucows.com/distribution.html
Succes
Verwijderd
Zo, opgelucht?Op donderdag 03 mei 2001 11:42 schreef RaR het volgende:
http://www.kernelnewbies.org/
Ik heb even gekeken naar die mooie pagina. Ik begrijp niet precies wat die te maken heeft met de keuze van een nieuwe distributie. De naam zegt het eigenlijk al, het is voor kernel newbies en niet voor distro newbies.
Ik ga morgen alles wat jullie zeggen eens proberen! Ik heb mezelf op een persoonlijke feestdag getrakteerd... zeg maar koninginnedag maar dan in het heel klein.... Ik hoop maar dat er niemand aan de noodrem trekt!
Sign of my Time
Verwijderd
ftp.nluug.nl, ook erg snel. Van de week een ISO met 900 kB/sec gemiddeld binnengehaald....8-)
Pagina: 1