Toon posts:

[BC3] TelNet: Windows -> Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je vanaf een windows systeem een telnetsessie naar een linux-bak openen zodat je via telnet in kunt loggen??

dit is toch mogelijk, zoja waar moet je allemaal op letten?

Moet je op het windows systeem ook nog ergens rekening mee houden of ligt het alleen aan de configuratie van het linux systeem of dit wel of niet kan?

Het is een Debian Linux 2.2 server.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je alles goed hebt geinstalleerd kun je gewoon telnet opstarten en conecten met het ip adres van de linux bak.
Werkt dit niet dan ben je vergeten om op de linux bak de telnet server te installeren.

PS je kunt waarschijnlijk niet als root inloggen. hiervoor moet je op een veiligere manier inloggen. Hiervoor moet je SSH installeren op de linux bak en gebruik maken van een client programma dat SSH sessie ondersteund. Hiervoor zou je putty kunnen gebruiken.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hoe installeer ik die telnet server onder Linux? heeft dat pakketje onder Debian nog een speciale naam? In Debian zit zo''n vaag pakket dselect om onderdelen toe te voegen en te verwijderen.

nog effe wat ik ben pas sinds vorige week vrijdag me eigen een beetje in linux aan het verdiepen. :) :)

tot nu toe lukt het aardig, ik weet nu hoe dat LILO in elkaar zit, ik heb het netwerk aan de gang gekregen (ik kan pingen) en X windows werkt. maar nu wil ik graag kunnen telnetten! :)

Verwijderd

kan beter ssh doen, is wel zo veilig! Ook als je dan een keer vanan inet je server wilt benaderen, kan dat gewoon

voor windows: Putty

voor linux: gewoon de ssh2 source downen en installen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In debian staat alles standaard op Paranoid! Dit houdt je telnet sessie tegen, je moet dus ook je inetd.conf aanpassen en je hosts.allow en hosts.deny
Kijk hiervoor maar ff in een howto ofzo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
met ''apt-get install telnetd'' kan je een telnetdeamon installen.

Maar omdat telnet een lekker open structuur heeft kan je beter ssh gebruiken. Die installeer je als volgt: ''apt-get install ssh''

Neem op je windows bak putty, prima stukje code! is gratis te downloaden (moet je bij een willekeurige zoekmachine gebruiken)
Pagina: 1